کشاورزی هوشمند راهی برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی است
کشاورزی هوشمند راهی برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی است

مدیر کل فائو :   کشاورزی هوشمند راهی برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی است    کو دونگیو، مدیر کل فائو در دهمین مجمع سالانه نوآوری پایدار  مطرح کرد، راه حل های ابتکاری در کشاورزی راهکاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به شمار می رود. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی […]

مدیر کل فائو :

 

کشاورزی هوشمند راهی برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی است

 

 کو دونگیو، مدیر کل فائو در دهمین مجمع سالانه نوآوری پایدار  مطرح کرد، راه حل های ابتکاری در کشاورزی راهکاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به شمار می رود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا ) ؛ به نقل از « فیوچر فارمینگ»، کو دونگیو، مدیر کل فائو در دهمین مجمع سالانه نوآوری پایدار  بیست و پنجمین دوره اجلاس تغییرات آب و هوایی  در مادرید گفت: ” سیستم های جهانی غذا باید به میزان زیادی بهره وری را افزایش داده تا توانایی تغدیه جمعیت رو به رشد را دارا باشند؛ در حالی که منابع طبیعی و اکوسیستم های را به خطر نیندازند.”

وی همچنین خاطر نشان کرد: “راه حل های نوآورانه در مورد چالش های تغییرات آب و هوایی از هر زمان دیگری حیاتی تر است. به طوری که آنها کلید اصلی تحول در این زمینه محسوب می شوند.”

 

اقلیم هوشمند در کشاورزی

مدیر کل فائو با اشاره به اینکه اقلیم هوشمند در کشاورزی ابتکاری است که فائو از سال ۲۰۱۰ آن را در دستور کار قرار داده است، گفت: “این راهکار در تحول سیستم های کشاورزی و برطرف کردن چالش ها در شرایط اضطراری فعلی آب و هوایی نقش مهمی دارد. اقلیم هوشمند در کشاورزی، به افزایش بهره وری و بازدهی، ایجاد انعطاف پذیری و سازگاری با تغییرات آب و هوایی و حتی در برخی موارد به کاهش یا حذف انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.”

 

هواپیماهای بدون سرنشین و تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته تصویری

وی معتقد است که راه حل های نوآورانه می توانند به بهینه سازی CSA و برای کمک به آسیب پذیرترین افراد جهان هم به کار رود.
کو دونگیو همچنین گفت: “استفاده از پهپادها و تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته تصویری می تواند شناسایی زودهنگام آفات و بیماری ها را امکان پذیر کند، در حالی که سیستم های اخطار سریع از طریق تلفن های همراه هم اطلاعاتی را به کشاورزان ارائه می دهند که می تواند زمان پیشنهادی کاشت یا فروش دام ها را به آنها نشان دهند. به طوری که خطرات و ضررهای آنها را کاهش داده و باعث افزایش امنیت غذایی و معیشت شود.”

 

 

سیستم هشدار و نظارت سریع

در  ادامه وی یادآور شد، فائو یک سیستم هشدار و نظارت را برای کنترل شیوع آفات محصول زراعی، کرم افت  و همینطور یک روش تکنیک عقیم سازی حشرات برای ریشه کن کردن مگس میوه مدیترانه ای در جمهوری دومینیکن را ایجاد کرده بود.

 

فرحناز سپهری

منبع:

https://www.futurefarming.com/Smart-farmers/Articles/2019/12/FAO-smart-farming-to-help-face-climate-change-challenges-515501E/

پی نوشت:

۱-۱۰th Annual Sustainable Innovation Forum

۲- COP25 climate summit

۳- Climate-Smart Agriculture

۴- Fall Armyworm

۵- Mediterranean fruit fly