سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها رونمایی شد
سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها رونمایی شد

سازمان حفظ نباتات خبر داد: سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها رونمایی شد سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها از مرحله نیازسنجی استان‌ها، تدارک، تامین و توزیع هدفمند تا مرحله عرضه به بهره‌برداران با رویکرد هوشمندسازی و برقراری ارتباطات الکترونیک با سایر سامانه‌های کشور رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از ایرنا ،از سازمان […]

سازمان حفظ نباتات خبر داد:

سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها رونمایی شد

سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها از مرحله نیازسنجی استان‌ها، تدارک، تامین و توزیع هدفمند تا مرحله عرضه به بهره‌برداران با رویکرد هوشمندسازی و برقراری ارتباطات الکترونیک با سایر سامانه‌های کشور رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از ایرنا ،از سازمان حفظ نباتات کشور، این سازمان در راستای ماأموریت سازمانی خود در حوزه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر ورود و تولید آفت‌کش‌های کشاورزی در سطح کشور و بهره‌مندی از توان بالقوه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، اقدام به طراحی، راه‌اندازی و استقرار سامانه جامع مانیتورینگ آفت‌کش‌ها کرده است.

نظارت دقیق بر فرآیند تامین و توزیع آفت‌کش‌ها با محوریت تسهیل امور، سرعت کار، دقت و شفافیت اطلاعات، از اهداف راه اندازی این سامانه است.

 حوزه کشاورزی به عنوان بخش اصلی در تامین اقلام اساسی سبد مصرفی خانوارها اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد هر کشوری دارد. یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی کشورها، سرمایه‌گذاری در این حوزه است به گونه‌ای که برای پیروزی در رقابت بین‌المللی، سیاست‌های زیادی در راستای تولید بهینه (افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه تولید) محصولات اتخاذ می‌کنند؛ سیاست‌هایی که بنا به قوانین بین المللی و همینطور ذائقه و سلیقه بازار مصرف تعیین می‌شوند.

در کشور ما نیز در راستای تقویت حوزه کشاورزی و تولید محصولاتی با استاندارد جهانی، توجه به تولید کالاهایی مطابق با استاندردهای بازارهای جهانی، چند سالی است که مورد توجه متولیان این حوزه قرار گرفته است. اقدامات و برنامه‌های زیادی در قالب تهیه نهاده‌های سالم و توجه به مراحل مختلف کشت، داشت و برداشت، جایگزین‌کردن روش‌های غیرشیمیایی در حفظ نباتات انجام و طراحی شده که یکی از این سیاست‌ها استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توان بنگاه‌های علمی کشور است.