قيمت مرغ كيلويي در بازار به ۶۵۰۰ تومان رسيد
قيمت مرغ كيلويي در بازار به ۶۵۰۰ تومان رسيد

هر كيلوگرم مرغ امروز در عمده‌فروشي‌هاي تهران به قيمت حدود ۶ هزار تومان و در خرده‌فروشي‌ها به قيمت حدود ۶۵۰۰ تومان عرضه مي‌شود. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از فارسT مرغ از جمله مواد پروتئيني است كه عليرغم توليد قابل توجه آن در كشور از ثبات قيمت چنداني برخوردار نيست و […]

هر كيلوگرم مرغ امروز در عمده‌فروشي‌هاي تهران به قيمت حدود ۶ هزار تومان و در خرده‌فروشي‌ها به قيمت حدود ۶۵۰۰ تومان عرضه مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از فارسT مرغ از جمله مواد پروتئيني است كه عليرغم توليد قابل توجه آن در كشور از ثبات قيمت چنداني برخوردار نيست و برحسب تقاضا دچار نوسان است.

در حالي كه سال گذشته وزير جهاد كشاورزي قيمت منطقي مرغ را حدود 7 هزار تومان عنوان كرده، اما نوسان قيمت اين محصول در بازار برحسب تقاضا بين 5200 تا 9 هزار تومان بوده است.

براساس اين گزارش: قيمت مرغ در روزهاي پاياني سال 93 به حدود 9 هزار تومان رسيد و در اواسط فروردين سال جاري با كاهش تقاضا به حدود 5 هزار تومان كاهش يافت و در روزهاي اخير هم كمي با افزايش قيمت مواجه بوده، در حالي كه هنوز توليد‌كنندگان معتقدند قيمت تمام شده براي آنها بيش از قيمت‌هاي كنوني است.

محمد يوسفي رئيس هيئت مديره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتي كشور گفت: قيمت مرغ در روزهاي اخير نسبت به 2 هفته  گذشته كمي افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه توليد‌كنندگان از توليد مرغ و تخم مرغ متضرر مي‌شوند و قيمت خريد كمتر از قيمت تمام شده محصولشان است، افزود: قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده امروز حدود 4100 تومان و قيمت هر كيلوگرم مرغ در عمده‌ فروشي‌ها حدود 6 هزار تومان است.

مهدي يوسف‌خاني رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران هم با بيان اينكه قيمت منطقي مرغ طبق برآورد وزارت جهاد كشاورزي حدود 7 هزار تومان است، گفت: امروز قيمت هر كيلوگرم مرغ در خرده‌فروشي‌ها حدود 6500 تومان است.

وي افزود: با توجه به ذخاير مرغ و توليد آن پيش‌بيني مي‌شود، براي ماه رمضان افزايش قيمت نداشته باشيم و نهايتا قيمت آن به حدود 7 هزار تومان برسد.