وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاریخ ١۴ ام الى ٢٠ ام ماه ژوئن را اعلام کرد؛
وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاریخ ١۴ ام الى ٢٠ ام ماه ژوئن را اعلام کرد؛
بر این اساس، شاهد کاهش  عوارض صادراتی گندم به ٢،۶٢٩ روبل، ذرت  به ١،١٨٩ روبل و صفر ۰️ شدن عوارض جو  خواهیم بود. طبق اعلام وزارت کشاورزی روسیه، از دهم تیرماه سال ١۴٠١ (آغاز فصل زراعى) بیش از ۵٠ میلیون تن انواع غلات صادر شده است که تا پایان فصل کشاورزی (تا ٩ام تیر ماه سال جارى)، میزان صادرات غلات از ۵۵ میلیون تن فراتر خواهد رفت که از این مقدار حدود ۴۵ میلیون تن گندم  است.

اخبار بین المللی؛

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاریخ ١۴ ام الى ٢٠ ام ماه ژوئن را اعلام کرد؛

بر این اساس، شاهد کاهش  عوارض صادراتی گندم به ٢،۶٢٩ روبل، ذرت  به ١،١٨٩ روبل و صفر ۰️ شدن عوارض جو  خواهیم بود.
طبق اعلام وزارت کشاورزی روسیه، از دهم تیرماه سال ١۴٠١ (آغاز فصل زراعى) بیش از ۵٠ میلیون تن انواع غلات صادر شده است که تا پایان فصل کشاورزی (تا ٩ام تیر ماه سال جارى)، میزان صادرات غلات از ۵۵ میلیون تن فراتر خواهد رفت که از این مقدار حدود ۴۵ میلیون تن گندم  است.

طبق آمار گمرکات روسیه، از دهم تیرماه سال ١۴٠١ تا ۵ام خرداد ماه سال جارى، صادرات انواع غلات به ۴۶.۶٢ میلیون تن (افزایش ۴٢٪؜ نسبت به سال قبل) رسیده است.
از این میزان؛
گندم: ٣٧.٨٣ میلیون تن (افزایش ۴۴.٨٪؜)
جو: ٣.٩١ میلیون تن (افزایش ۴٠.٩٪؜)
ذرت ٣.٨٢ میلیون تن (افزایش ٣۴٪؜)
در حال حاضر کشتى هاى  بارگیرى و یا در حال بارگیرى در بنادر روسیه در مجموع ١.۴٢ میلیون تن انواع غلات را جهت صادرات، آماده دارند که از این میزان، ١.٢٣ میلیون تن گندم میباشد.
از سوى دیگر، کمپین کشت بهاره در بخش اروپایی روسیه رو به پایان است. در منطقه اورال، روند کاشت سریعتر از سال گذشته در حال انجام می باشد، در حالی که در منطقه سیبری به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته سریعتر میباشد. تا تاریخ ۴ام خرداد ماه، ٢۴.۶ میلیون هکتار (٨٢٪) از اراضى کشاورزى روسیه تحت کشت محصولات کشاورزى رفته که نسبت به سال قبل با ٢٢.٣ میلیون هکتار در همین زمان، بیشتر میباشد.شرایط جوّى طى هفته آینده، باران در جنوب و مرکز روسیه را پیش بینی می کند، در حالی که هوائى خشک با دمای غیرعادی بالا در منطقه ولگا، سیبری و اورال پیش بینی می شود.
در زیر، میزان صادرات سالانه گندم روسیه را از سال ٢٠١٧ بررسى میکنیم.
**
یاشار