رکورد صادرات سویا از ایالات متحده در 12 ماه گذشته
رکورد صادرات سویا از ایالات متحده در 12 ماه گذشته

در ایالات متحده و مخصوصا در مناطق جنوبی این کشور بسیار نیاز است تا بارندگی هایی صورت بگیرد از از تولید محصولات مخصوصا گندم زمستانه حمایت کند. برخی از مناطق در روزهای هفتم و هشتم سپتامبر از بارش جزئی باران بهره مند شدند اما پیش بینی های هواشناسی برای شش تا 10 روز آینده حاکی […]

در ایالات متحده و مخصوصا در مناطق جنوبی این کشور بسیار نیاز است تا بارندگی هایی صورت بگیرد از از تولید محصولات مخصوصا گندم زمستانه حمایت کند. برخی از مناطق در روزهای هفتم و هشتم سپتامبر از بارش جزئی باران بهره مند شدند اما پیش بینی های هواشناسی برای شش تا 10 روز آینده حاکی از کاهش شدید رطوبت خاک و کاهش بارندگی هاست. این موضوع باعث خواهد شد تا مناطق کلیدی تولید محصولات زمستانه مخصوصا گندم زمستانه در وضعیت نامطلوبی قرار بگیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا)، آمار نشان می دهد که تا روز 6 سپتامبر در حدود 3 درصد از مزارع کاشت گندم زمستانه در این کشور زیر کشت رفته اند که تقریبا با میزان کاشت این محصول در زمان مشابه در سال قبل و همچنین با میزان متوسط برابر است.

در همین زمان در شمال این کشور برداشت گندم بهاره در بیش از 94 درصد از مزارع تکمیل شده که این رقم برداشت بسیار بزرگتر از رقم 55 درصدی در سال قبل و رقم 76 درصدی به طور متوسط می باشد. تا روز 6 سپتامبر همچنین کشاورزان ایالات متحده توانسته اند 95 درصد از مزارع جو را نیز برداشت کنند.

برداشت سویا و ذرت نیز در مناطق جنوبی بخش غرب میانه ایالات متحده به خود سرعت گرفته و احتمالا در هفته پیش رو نیز این روند بیشتر گسترش بیابد.

تا روز 6 سپتامبر برداشت ذرت در ایالت ایلینویز به 2 درصد (در مقابل 1 درصد در سال قبل و 6 درصد به طور متوسط در این زمان) در ایالت میسوری به 7 درصد (در مقابل 5 درصد در سال قبل و 18 درصد به طور متوسط در این زمان) در ایالت کنتاکی به 7 درصد (در مقابل 7 درصد در سال قبل و 20 درصد به طور متوسط در این زمان) رسیده است. از هفته آینده کم کم گزارش های برداشت در تمامی ایالات منتشر خواهد شد. تقریبا می توان گفت که رتبه کیفیت سویا و ذرت در ایالات متحده در هفته منتهی به 6 سپتامبر نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.

در ماه آگوست مجموع صادرات سویا از ایالات متحده به 1 میلیون تن رسید که بالاترین رقم صادرات در این ماه برای سه سال قبل تاکنون می باشد. با این حساب مجموع صادرات سویا از ایالات متحده طی ماه های سپتامبر 2014 تا آگوست 2015 به رکورد 50.1 میلیون تنی رسیده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال قبل 12 درصد رشد داشته است. این رقم بسیار شگفت انگیز است زیرا در ماه های ژانویه تا آگوست 2015 منابع صادراتی و میزان صادرات سویا از امریکای جنوبی رقم بسیار بالایی بوده. بنابراین بالا بودن صادرات سویا از ایالات متحده و همچنین امریکای جنوبی نشانگر بالا بودن تقاضا برای این محصول در سطح جهان در فصل جاری می باشد.