معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون هاری در سگ های گله و نگهبان کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک دامی استان با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از انجام واکسیناسیون هاری در سگ های گله و […]

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون هاری در سگ های گله و نگهبان کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک دامی استان با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از انجام واکسیناسیون هاری در سگ های گله و نگهبان کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک دامی استان با مشارکت بخش های خصوصی خبر داد.

دکتر حسین فروزنده گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد ۲۳۳۲ قلاده سگ گله و نگهبان تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گرفت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (۲۰۵۳ قلاده ) افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده و از مهمترین بیماریهای زئونوز به شمار میرود و در بیشتر موارد عامل اصلی انتقال آن به انسان و سایر حیوانات، گزش توسط حیوان آلوده می باشد لذا بهترین راه پیشگیری از این بیماری در انسان و نیز جمعیت دامی واکسیناسیون بوده و کنترل سگ های ولگرد برای جلوگیری از چرخش ویروس در طبیعت از جمله اقدامات اولیه در خصوص بیماری هاری به شمار می رود.