اجرای سیاست بازار در ازای بازار موجب رشد ۴ برابری صادرات سیب شد
اجرای سیاست بازار در ازای بازار موجب رشد ۴ برابری صادرات سیب شد

مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست بازار در ازای بازار باعث بهبود عملکرد صادرات در کشور شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، شاهرخ رمضان نژاد مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در نشست هم اندیشی با نشریات حوزه کشاورزی اعلام داشت: سیاست بازار در ازای بازار باعث بهبود عملکرد صادرات در کشور شد. […]

مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست بازار در ازای بازار باعث بهبود عملکرد صادرات در کشور شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، شاهرخ رمضان نژاد مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در نشست هم اندیشی با نشریات حوزه کشاورزی اعلام داشت: سیاست بازار در ازای بازار باعث بهبود عملکرد صادرات در کشور شد.
وی افزود: یکی از فعالیت های شاخص وزیر جهاد در دولت یازدهم اتخاذ سیاست بازار در ازای بازار بود یعنی اگر ابزاری را در بخش کشاورزی می دهیم باید یک بازار را هم می گرفتیم. محدود کردن بازار صادرات سیب در ازای واردات موز مثال عینی این قضیه می باشد. تا کنون در وزارت خانه این مطرح نبوده که بازار هم یک سرمایه است که میتواند نقش به سزایی در تسهیل تجارت و تولید میتواند نقش به سزایی داشته باشد.
رمضان نژاد یادآور شد: دوتعرفه ای کردن موز هم بر اساس همین سیاست صورت گرفته که در ازای صادرات سیب تعرفه ی واردات آن کاهش می یابد.
  وی افزود: سیاست بازار در ازای بازار که از سوی وزارتخانه اتخاذ شده باعث شد که بازرگانان در ازای صادرات سیب اقدام به واردات موز نمایند. این سیاست موجب افزایش ۴ برابری صادرات سیب در کشور شد.