قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی امروز نهایی می شود/ امید کشاورزان به تصمیم شایسته دولت
قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی امروز نهایی می شود/ امید کشاورزان به تصمیم شایسته دولت

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام خبر نهایی شدن قیمت تضمینی محصولات کشاورزی تا آخر وقت امروز، ابراز امیدواری کرد که دولت در این زمینه تصمیم شایسته ای برای تعیین نرخ تضمینی محصولات کشاورزی بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از صدا و سیما ، عبدالمهدی […]

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام خبر نهایی شدن قیمت تضمینی محصولات کشاورزی تا آخر وقت امروز، ابراز امیدواری کرد که دولت در این زمینه تصمیم شایسته ای برای تعیین نرخ تضمینی محصولات کشاورزی بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از صدا و سیما ، عبدالمهدی بخشنده گفت: قیمت ها باید تا قبل از پایان شهریور اعلام می شد. البته وزارت جهاد کشاورزی در تیرماه قیمت های پیشنهادی را  به دولت ارائه کرد.

وی در باره صادرات مرکبات هم پیش بینی کرد امسال تولید مرکبات بیش از حد نیاز باشد و افزود: قرار است به ازای صادرات مرکبات به ویژه پرتقال، در فصل پرتولید مانند زمستان، اجازه واردات این محصول در فصل کم تولید یعنی تابستان صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تنظیم مطلوب بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: هیچ کمبودی وجود ندارد و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده باید بر قیمت ها نظارت کند.

وی همچنین با اشاره به توسعه کشت دانه های روغنیاظهار کرد: طبق آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت کلزا رفته که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته ایم. یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی است.

بخشنده افزود: تاکنون ۲٫۵ میلیون هکتار نیز گندم دیم و آبی کشت شده و انتظار تولید مطلوب را در سال زراعی جدید داریم.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه نهاده های مورد نیاز کشاورزان شاملسموم، کودهای شیمیایی و بذر توزیع شده است و کمبودی وجود ندارد.