مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی ضبط و معدوم سازی فرآورده های خام دامی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر «علیرضا رفیعی پور» مدیرکل این مجموعه گفت: از ابتدای امسال وطی بازدیدهای بهداشتی انجام شده ۹ تن فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی از مراکز عرضه ضبط و معدوم شده […]

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی ضبط و معدوم سازی فرآورده های خام دامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر «علیرضا رفیعی پور» مدیرکل این مجموعه گفت: از ابتدای امسال وطی بازدیدهای بهداشتی انجام شده ۹ تن فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی از مراکز عرضه ضبط و معدوم شده است.

وی تعداد بازدیدهای انجام شده از مراکز عرضه، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی استان را ۱۳ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴، بازدیدها و نظارت های دامپزشکی رشد حدود ۳۵ درصدی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مهمترین علل کاهش تخلفات بهداشتی را طرح های تشدید نظارت بهداشتی ، افزایش بازدیدها از مراکز مذکور و اجرای طرح رتبه بندی قصابی ها در مرکز استان عنوان کرد.

رفیعی پور به ۸۵۷ مورد تخلف مراکز یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا ۸۳ مورد نمونه گیری از فرآورده های خام دامی مشکوک گرفته شده و جهت تشخیص قطعی به آزمایشگاه مرکزی اداره کل ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ورود و خروج کلیه فرآورده های خام دامی به استان تحت نظارت دامپزشکی است گفت: خودروهای حمل محصولات مرتبط با دام در پست های قرنطینه و در محل شبکه های دامپزشکی به لحاظ رعایت نوسان های دمایی، مجوزهای بهداشتی و غیره کنترل و نظارت می شوند.