تولید واکسن های طیوری موسسه رازی در مرکز و سه شعبه دیگر این موسسه با کیفیت بالا
تولید واکسن های طیوری موسسه رازی در مرکز و سه شعبه دیگر این موسسه با کیفیت بالا

مدیر تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی: تولید واکسن های طیوری موسسه رازی در مرکز و سه شعبه دیگر این موسسه با کیفیت بالا مدیر تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن های طیوری این موسسه با کیفیت […]

مدیر تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:

تولید واکسن های طیوری موسسه رازی در مرکز و سه شعبه دیگر این موسسه با کیفیت بالا

مدیر تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن های طیوری این موسسه با کیفیت بالا علاوه بر مرکز، در سه شعبه دیگر این موسسه در کشور به تولید می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر سید رضا ابراهیمی با اشاره به تولید انواع واکسن های زنده و کشته  طیور در این موسسه اظهار کرد: به واسطه اهمیت و ضرورت پیشگیری و کنترل بیماری های طیور که در ارتباط مستقیم با حفظ سلامت غذایی جامعه است، تحقیقات گسترده ای در زمینه تولید واکسن های طیوری در موسسه رازی انجام شده است.

وی گفت: نتیجه این تحقیقات به تولید واکسن های متعدد و مهم طیور همچون نیوکاسل مقاوم به گرما، نیوکاسل B1 ، نیوکاسل لاسوتا، لارنگو تراکئیت، آبله طیور، برونشیت سویه  ۱۲۰ H، دوگانه زنده نیوکاسل B1 و برونشیت  ۱۲۰ H، دوگانه نیوکاسل لاسوتا و برونشیت ۱۲۰ Hمنجر شده که هم اینک در این مرکز تولید می شود.

دکتر ابراهیمی افزود: علاوه بر این، با توجه به ظرفیت بالای شعب موسسه و در چارچوب سیاست های تمرکز زدایی، تولید بعضی از واکسن های طیور به شعب واگذار شده است.

مدیر تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه رازی گفت: هم اکنون واکسن گامبورو در شعبه مشهد، واکسن دوگانه نیوکاسل آنفلوآنزای روغنی در شعبه مرند و واکسن های نیوکاسل و تک گانه آنفلوآنزا در شعبه شیراز تولید می شود.

به گفته وی همچنین در نظر است مقداری از واکسن های دو گانه کشته ای که در مرند تولید می شود پس از تایید کنترل کیفی، در شعبه جنوب این موسسه واقع در شیراز نیز وارد فاز تولید شود.