نرخ جوجه یکروزه از شنبه به مدت یک ماه ۱۷۰۰ تومان تعیین شد/ مرغداری ها یک به یک به تملیک بانک ها در می آیند
نرخ جوجه یکروزه از شنبه به مدت یک ماه ۱۷۰۰ تومان تعیین شد/ مرغداری ها یک به یک به تملیک بانک ها در می آیند

با پیگیری پیشکسوتان صنعت طیور و وساطت معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ نرخ جوجه یکروزه از شنبه به مدت یک ماه ۱۷۰۰ تومان تعیین شد/ مرغداری ها یک به یک به تملیک بانک ها در می آیند   مرغدار نمونه کشور از سرانجام یافتن اعتراض مرغداران گوشتی در نشست ضرب الاجلی دیروز خبر داد و گفت: […]

با پیگیری پیشکسوتان صنعت طیور و وساطت معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

نرخ جوجه یکروزه از شنبه به مدت یک ماه ۱۷۰۰ تومان تعیین شد/ مرغداری ها یک به یک به تملیک بانک ها در می آیند

 

مرغدار نمونه کشور از سرانجام یافتن اعتراض مرغداران گوشتی در نشست ضرب الاجلی دیروز خبر داد و گفت: نتیجه تجمع دیروز، تثیبت قیمت جوجه یکروزه به ۱۷۰۰ تومان، تنها برای یک ماه بود که با پیگیری پیشکسوتان صنعت مرغداری و وساطت معاون امور دام انجام شد.

امیر سیدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، تصریح کرد: خواسته و دغدغه مرغداران روی ۴ موضوع متمرکز بود که در نشست دیروز که به درخواست دکتر رکنی، معاون محترم امور دام با حضور روسای انجمن جوجه یکروزه، اتحادیه مرغداران گوشتی و پیشکسوتان صنعت برگزار شد، در موضوع نرخ جوجه یکروزه به توافق رسیدیم.

وی افزود: در توافقی که میان اتحادیه مرغداران گوشتی و جوجه یکروزه انجام شد و صورتجلسه به امضای معاونت امور دام، رییس دفتر طیور، روسای اتحادیه مرغداران و جوجه یکروزه رسید، قرار است از روز شنبه، ۱۳ خردادماه، جوجه یکروزه تنها به مدت یک ماه ۱۷۰۰ تومان خریداری شود.

پذیرش نرخ ۱۷۰۰ تومانی جوجه یکروزه با پاردمیانی معاون وزیر

این مرغدار نمونه کشور ادامه داد: پس از یک ماه، نرخ جوجه یکروزه از سوی کارگروه کارشناسی متشکل از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و پیشکسوتان و متخصصان صنعت طیور، اعلام خواهد شد.

این کارشناس پیشکسوت صنعت طیور نرخ متعادل هر قطعه جوجه یکروزه را ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ تومان اعلام و اظهار کرد: این نرخ برای خریدهای نقدی است و در خرید مدت دار(دوماهه) نرخ جوجه باید ۱۵۰۰ تومان تعیین شود.

 

معاونت امور دام حکمیت میان اتحادیه مرغداران و انجمن جوجه یکروزه

سیدی همچنین از حکمیت و نظارت معاونت امور دام و دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای درست این دستورالعمل تاکید کرد و افزود: قرار است برای تمامی پارت های جوجه یکروزه فاکتور صادر شود تا در صورت تخلف از هر بخشی(مرغداران و تولیدکنندگان جوجه یکروزه)، از سوی ناطران قابل پیگیری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از خرید جوجه یکروزه توسط اتحادیه مرغداران خبر داد و گفت: بر پایه این توافق خرید جوجه یکروزه از روز شنبه تنها توسط اتحادیه مرغداران انجام و بنا به میزان درخواست هر مرغداری، جوجه برای شان فرستاده می شود.

سیدی تصریح کرد: باید برای مرغداران این توافق و تفاهم را آگاهی رسانی کنیم تا جلو هر گونه تخلف و گران فروشی گرفته شود و مرغداران در هیچ شرایطی زیر بار تخلف های دلالان و واسطه ها نروند.

مرغداری ها یکی پس از دیگر به تملیک بانک ها در می آیند!

وی همچنین از سایر نتایج این نشست ضرب الاجلی که در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، خبر داد و گفت: خواسته دیگر مرغداران، معوقات بانکی آنهاست و در حالی که مرغداران به دلیل افزایش قیمت نهاده و کاهش قیمت محصول نهایی(مرغ)، زمینگیر شده اند، بانک ها مرغداری ها را یکی پس از دیگری تملیک می کنند و تولید را به نابودی می کشانند.

مرغدار نمونه کشور تصریح کرد: با توافقی که انجام شد قرار است بزودی نشستی با رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای حمایت از مرغداران برگزار و راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل ارایه شود.

تعیین تکلیف قیمت تضمینی مرغ در میادین

سیدی موضوع سوم را که در نشست دیروز توسط پیشکسوتان صنعت مرغدار مطرح شد، تعیین تکلیف قیمت تضمینی مرغ در میادین اعلام و اظهار کرد: تعیین تکلیف قیمت تضمینی مرغ گرم و منجمد در میادین نیز باید مشخص شود.

وی ادامه داد: در شرایطی مرغداران هر کیلوگرم مرغ را ۱۵۰۰ زیر قیمت کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی می فروشند این در حالی است که در میادین هم دست هایی در کارند و چنان قیمت ها را کاهش می دهند که ضرر و زیان مرغداران را در پی دارد.

یک و بام و دو هوای دولت در حمایت از مرغداران!

وی به چهارمین دغدغه مرغداران گوشتی اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید اصلاح شود. وزارت جهاد کشاورزی از یک سو قیمت عادلانه مرغ را ۷۵۰۰ تومان اعلام می کند اما از سوی دیگر شرکت پشتیبانی را موظف می کند مرغ را از مرغداران به نرخ ۶۰۰۰ هزار تومان بخرند و ۵۳۰۰ تومان در بازار مصرف، توزیع کنند.

این کارشناس پیشکسوت صنعت طیور اظهار کرد: ما در نشست دیروز از مسئولان امور دام خواستیم تا قیمت تمام شده مرغ را هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان و قیمت مرغ در بازار مصرف را ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش دهند که مورد پذیرش آنها واقع شد.