دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بموقع اعلام کند
دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بموقع اعلام کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی: دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بموقع اعلام کند رئیس نظام صنفی کشاورزی تاکید کرد : وزارت جهاد کشاورزی نرخ های پیشنهادی را به دولت ارائه داده است و انتظار داریم قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بموقع اعلام شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، علی شفیعی گفت: طبق قانون […]

رئیس نظام صنفی کشاورزی:

دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بموقع اعلام کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی تاکید کرد : وزارت جهاد کشاورزی نرخ های پیشنهادی را به دولت ارائه داده است و انتظار داریم قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بموقع اعلام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، علی شفیعی گفت: طبق قانون  , وزارت جهادکشاورزی باید قیمت خرید تضمینی را تا پایان تیرماه بررسی و پیشنهاد کند و دولت هم تا پایان شهریور این نرخ ها را نهایی و اطلاع رسانی کند تا کشاورزان  برای کشت در سال زراعی جدید برنامه ریزی کنند.
وی افزود: نرخی که برای خرید تضمینی کشاورزی اعلام می شود باید شامل هزینه تأمین نهاده ها و متناسب با نرخ تورمی اعلامی بانک مرکزی باشد و امسال انتظار داریم دولت تا پایان شهریور این قیمت ها را نهایی کند.
شفیعی گفت: با توجه به قیمت خرید تضمینی سال جدید انتظار داریم دولت نرخ تورم را در نظر بگیرد که البته تورم در بخش تولید کشاورزی به ۱۵ تا ۲۰ درصد هم می رسد و خرید گندم به قیمت پایین تر از ۱۵۰۰ تومان شاید صرفه اقتصادی نداشته باشد.
وی افزود: در سال گذشته ۲ درصد این نرخ افزایش یافت که قابل قبول نبود و امسال هم انتظار داریم از ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ تومان با توجه به مجموعه شرایط، کمتر نباشد.
شفیعی گفت: از قیمت های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به دولت اطلاعی ندارم.