دکتر مهدی حسینی از انجام بیش از ۱۰ هزار آزمایش تشخیصی بیماری بروسلوز ( تب مالت ) در آزمایشگاههای استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل دامپزشکی استان ازانجام بیش از ۱۰۰۰۰ مورد آزمایش تشخیصی بیماری بروسلوز (تب مالت) در شش ماهه اول سال جاری درآزمایشگاههای […]

دکتر مهدی حسینی از انجام بیش از ۱۰ هزار آزمایش تشخیصی بیماری بروسلوز ( تب مالت ) در آزمایشگاههای استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل دامپزشکی استان ازانجام بیش از ۱۰۰۰۰ مورد آزمایش تشخیصی بیماری بروسلوز (تب مالت) در شش ماهه اول سال جاری درآزمایشگاههای استان خبرداد.

دکتر مهدی حسینی گفت: با توجه به اهمیت بیماری بروسلوز در دو بعد اقتصادی و بهداشت عمومی و در راستای اجرای برنامه های اداره کل دامپزشکی استان در زمینه مراقبت و پایش بیماری بروسلوز آزمایشات تشخیصی بیماری بروسلوز بر روی ۱۰۴۰۰ نمونه خون اخذ شده از گاو، شتر، گوسفند و بز در آزمایشگاههای استان انجام گردید.

وی افزود: بروسلوز یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات بوده و اساس پیشگیری وکنترل بیماری بروسلوز در انسان به کنترل و ریشه کنی آن درحیوانات مربوط می گردد و جهت جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی این بیماری کنترل و یا ریشه کنی آن در حیوانات اجتناب ناپذیر است.