مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: در طی یک ماه گذشته حدود ۱۸۱ راس دام قاچاق در استان کشف شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز افزود: حمل و نقل دام باید بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور باشد و عاملان فعال در عرصه‌ی حمل و […]

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: در طی یک ماه گذشته حدود ۱۸۱ راس دام قاچاق در استان کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز افزود: حمل و نقل دام باید بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور باشد و عاملان فعال در عرصه‌ی حمل و نقل دام علاوه بر اخذ پروانه‌ی بهداشتی اشتغال باید برای محموله‌ی خود از جمله دام سبک و سنگین، گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را نیز به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در سطح استان با همکاری مأموران نیروی انتظامی با پدیده‌ی قاچاق و حمل غیرمجاز دام به شدت برخورد می‌شود و در همین راستا طی یک ماه گذشته، ۱۸۱ رأس دام سبک و سنگین که بدون مجوز دامپزشکی حمل می‌شد توسط نیروی انتظامی کشف و طی مراحل قانونی به دستگاههای ذیصلاح ارجاع داده شده اند.

وی اظهار داشت: عدم گواهی حمل و نقل بهداشتی از مهمترین علل مظنون بودن دام ها به قاچاق است. حمل غیر بهداشتی که هیبچگونه اقدامات کنترل و پیشگیری و قرنطینه ای بر آن اعمال نشده است میتواند باعث شیوع بیماریهای دامی گردیده و صنعت دام استان و کشور را با مخاطره مواجه سازد که انتظار اداره کل دامپزشکی برخورد قاطعانه با عاملین حمل غیر بهداشتی دام، طیور و آبزیان است که خارج از چرخه بهداشتی مبادرت به حمل می نمایند .

وی خاطر نشان کرد: این دام ها در شهرستان های بندرعباس، میناب، بستک، بندر خمیر و سیریک کشف شده اند.