حضور گسترده محققان و متخصصان در هشتمین کنگره علوم دامی ایران
حضور گسترده محققان و متخصصان در هشتمین کنگره علوم دامی ایران

حضور گسترده محققان و متخصصان در هشتمین کنگره علوم دامی ایران دبیر علمی هشتمین کنگره علوم دامی ایران از استقبال گسترده محققان و متخصصان کشور در این کنگره خبر داد و گفت: به اعتقاد شرکت کنندگان، این کنگره از سطح کیفی بسیار بالایی در بخش سخنرانی ها، پوستر و نشست های تخصصی برخوردار بود. امیر […]

حضور گسترده محققان و متخصصان در هشتمین کنگره علوم دامی ایران

دبیر علمی هشتمین کنگره علوم دامی ایران از استقبال گسترده محققان و متخصصان کشور در این کنگره خبر داد و گفت: به اعتقاد شرکت کنندگان، این کنگره از سطح کیفی بسیار بالایی در بخش سخنرانی ها، پوستر و نشست های تخصصی برخوردار بود.

امیر علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) با اشاره به حضور گسترده محققان و متخصصان علوم دامی کشور در این گنگره گفت: ۶۳۰ مقاله در ۵ زیر بخش شامل تغذیه طیور، تغذیه نشخوارکنندگان، ژنتیک و اصلاح نژاد دام، فیزیولوژی دام و طیور و پرورش و مدیریت دام و طیور در این کنگره مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد ۹۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۴۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند که ۱۷ مورد از سخنرانی ها به عنوان سخنرانی کلیدی و توسط اساتید صاحب نام کشور ارایه شد.

او ادامه داد: همچنین در مراسم افتتاحیه کنگره نیز یک سخنرانی کلیدی با عنوان «چالش های صنعت طیور در ایران» توسط دکتر مهربانی ارایه شد.

به گفته وی، یکی از وجه تمایزهای این کنگره در مقایسه با کنگره های پیشین برگزاری دو نشست تخصصی با حضور گسترده مرغداران، دامداران، کارشناسان شاغل در مزارع تولیدی، برخی مدیران اجرایی و متخصصان و صاحبنظران این رشته در کنار سخنرانی های دو حوزه دام و طیور بود.

دبیر علمی هشتمین کنگره علوم دامی ایران گفت: نشست تخصصی  بخش دام در خصوص راهکارها و چالش های اصلاح نژاد و توسعه دام سبک در ایران و نشست تخصصی بخش طیور به بحث چالش ها و مشکلات صنعت طیور و راهکارهای پیش رو اختصاص یافت.

گفتنی است؛ در این کنگره از پیشکسوتان رشته علوم دامی (آقایان دکتر نیکخواه، دکتر سفیدبخت، دکتر ضمیری، دکتر پوررضا، دکتر صوفی سیاوش، دکتر قربانی، دکتر دانش مسگران، دکتر امام جمعه، دکتر فضایلی، دکتر کدیور  و دکتر کفیل زاده) در مراسم افتتاحیه تقدیر و از درگذشتگان رشته علوم دامی نیز (دکتر فریدون افتخار شاهرودی، دکتر پرویز جامعی، دکتر جواد پوراصغر و دکتر خرسند بنداری) با نمایش یک کلیپ ۶ دقیقه ای یاد شد.

هشتمین کنگره علوم دامی ایران در ۶ و ۷ شهریورماه سال جاری در دانشگاه کردستان در شهر سنندج برگزار شد.