مهندسان کشاورزی، تولید در کشور را متحول خواهند کرد
مهندسان کشاورزی، تولید در کشور را متحول خواهند کرد

حجتی در جمع مهندسان کشاورزی: مهندسان کشاورزی، تولید در کشور را متحول خواهند کرد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جمع مهندسان کشاورزی در روز مهندس، تصریح کرد: از ظرفیت‌ و توانمندی های مهندسان کشاورزی در کشور، قرار است استفاده بیشتری شود که بخش تولید را متحول خواهد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی […]

حجتی در جمع مهندسان کشاورزی:

مهندسان کشاورزی، تولید در کشور را متحول خواهند کرد

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جمع مهندسان کشاورزی در روز مهندس، تصریح کرد: از ظرفیت‌ و توانمندی های مهندسان کشاورزی در کشور، قرار است استفاده بیشتری شود که بخش تولید را متحول خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، محمود حجتی، روز شنبه، ۴ اسفندماه در آیین« تجلیل از مقام مهندس و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی» که در سالن همایش‌های برج میلاد در سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، افزود: مهندسان کشاورزی پس از کسب مهارت‌های لازم و توانمند شدن به دانش روز،‌ با حداقل امکانات و کمک‌های دولت در خدمت کشاورزان قرار می گیرند.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: مهندسان کشاورزی با افزایش دانش و مهارت شان باید کار آفرین شوند، چنانچه برخی از مهندسان نمونه کشاورزی با استفاده از دانش و مهارت‌های خود توانستند تحولات زیادی در این بخش ایجاد کنند و ما شاهد این تحولات هستیم.

وی ادامه داد: فناوری و دانش محور کردن کشاورزی در دهه‌های اخیر در دستور کار دولت، قرار گرفته است و مردم، کشاورزان و مهندسان کشاورزی بیشترین سهم و نقش را در ارتقای بخش کشاورزی داشته اند. با توجه به این نیرو و سرمایه عظیم و همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان برای تربیت نیروی انسانی امیدواریم شاهد دستاوردهای بیشتری در این حوزه باشیم.

حجتی اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی فراوانی در کشور وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید دانش بنیان و منطبق با محیط زیست عمل کنیم و به دانش روز مجهز باشیم. مهندسان کشاورزی نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه دانش و مهارت خود انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به ظرفیت‌های کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و کشت نشایی در کشور اشاره و اظهار کرد: ما می‌توانیم با بکارگیری دانش و مهارت‌های روز و استفاده از ظرفیت‌های موجود با آب کمتر تولید بیشتری داشته باشیم.

حجتی به کاهش ۳۱ درصدی کشتار دام سبک اشاره و آن را نادرست اعلام کرد و گفت: اگر چه آمار کشتار دام را دامپزشکی باید اعلام کند، اما امسال نسبت به سال گذشته در کشتارگاه‌ها به صورت رسمی تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش کشتار داشتیم.

وی از افزایش واردات گوشت نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و افزود: با توجه به موضوع تنظیم بازار که مورد تایید دولت قرار گرفته است، توزیع به صورت هدفمند انجام می‌شود.