رئیس دامپزشکی چابهار گفت: از ابتدای سال جاری واحد مبارزه با بیماری‌های اداره دامپزشکی چابهار بر اساس برنامه‌های واکسیناسیون کشوری جمعیت دامی شهرستان را زیر پوشش واکسیناسیون قرار داده است. اولیا میرلاشاری افزود: اقدامات این سازمان برای حفظ و تضمین سلامت دام‌های منطقه و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین […]

رئیس دامپزشکی چابهار گفت: از ابتدای سال جاری واحد مبارزه با بیماری‌های اداره دامپزشکی چابهار بر اساس برنامه‌های واکسیناسیون کشوری جمعیت دامی شهرستان را زیر پوشش واکسیناسیون قرار داده است.

اولیا میرلاشاری افزود: اقدامات این سازمان برای حفظ و تضمین سلامت دام‌های منطقه و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون دام ها نقش بسزایی در حفظ سرمایه‌های دامی کشور دارد تاکید کرد: سازمان ما از گسترش بیماری‌های مشترک پیشگیری و باعث ارتقاء سطح بهداشت عمومی و امنیت غذایی می شود.

وی تاکید کرد: ۱۳ هزار و ۳۷۴ رأس دام سبک و سنگین در سه‌ ماهه ابتدایی سال جاری در این شهرستان علیه بیماریهای واگیر و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

میرلاشاری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور ۱۲ هزار و ۵۹۵ راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، یک هزار و ۶۲ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی و ۷۷ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شده‌اند.