همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای مقابله با تحریم امری ضروری است
همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای مقابله با تحریم امری ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران (اگنا)؛ غلامعلی فاروقی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در همایش بین المللی فیداکسپو اظهار کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و نیاز به همسویی و هماهنگی تمام بخش‌های دولتی و خصوصی داریم تا بتوانیم در این جنگ یک طرفه پیروز شویم. وی با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران (اگنا)؛ غلامعلی فاروقی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در همایش بین المللی فیداکسپو اظهار کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و نیاز به همسویی و هماهنگی تمام بخش‌های دولتی و خصوصی داریم تا بتوانیم در این جنگ یک طرفه پیروز شویم.

وی با ابراز تاسف از وضع اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی کشته شدگان و صدمه دیدگان مورد حمایت و تکریم دولت و ملت قرار می‌گیرند اما در جنگ اقتصادی متاسفانه با ورشکستگان که کشته‌شدگان این جنگ هستند برخورد مناسبی نشده و مظلوم واقع می‌شوند. در این جنگ خط مقدم در دست تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی است اما به آنها توجه و کمکی نمی شود.

فارغی تاکید کرد: یک بی اعتمادی کامل در نظام تصمیم گیری حاکم است و به تولیدکنندگان و تجار اعتماد ندارند لذا کمکی در این جنگ نمی کنند. تصمیمات خلق الساعه مشکلات ما را افزایش می دهد. قیمت ها در شش ماه گذشته تغییر نکرده اما تورم افزایش یافته است.

وی افزود: تصمیمات در زمان بحران با تصمیمات شرایط عادی متفاوت است و ما از مسئولین میخواهیم به این نکته توجه کنند، تصمیمات درست در زمان اجرا به انحراف می‌رود و عدم اعتماد به تشکل ها باعث ایجاد مشکل شده است. در حالی که تصمیم به بازگشایی صادرات می شود اما ایجاد محدودیت باعث مشکل در این امر شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بخش خصوصی در مقابله با تحریم و تصمیم گیری ها حضور نداشته باشد عبور از تحریم و مشکلات سخت خواهد شد. ما باید در داخل با هم متحد شویم بخش خصوصی از تحریم داخلی بیش از تحریم خارجی در عذاب است و انتظار رفع این مشکل را داریم. تصمیمات ستاد تنظیم بازار باعث ضرر به بخش تولید شده است در حالی که خبر دادند قیمت تمام شده مرغ بیش از ۱۳ هزار تومان است اما همچنان آن را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از تولید کننده می خرند و مرغداران را بابت گرانفروشی جریمه می کند.