بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، طهمورث قاسم نژاد گفت: بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که […]

بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، طهمورث قاسم نژاد گفت:
بیش از ۶۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که ۷۰ درصد آن قابل انتقال بوده و انتقال آن نیز از طریق ویروس، هوا و تنفس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه بیماری تب کنگو یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است افزود: عامل این بیماری کنه است که با گزش دام باعث ایجاد کبودی و بروز تاول هایی در اندام های دام می شود.

وی با بیان اینکه در اثر این بیماری اندام های کلیه، قلب، دست و پا درگیر خواهند شد، گفت: این بیماری در فصل تابستان به دلیل نقل و انتقال دام در محیط خارج مزرعه بیشتر شیوع پیدا می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه بیماری شاربن یا سیاه زخم به عنوان یکی دیگر از بیماری های خطرناک مشترک انسان و حیوان است که پستانداران بویژه گاو، گوسفند، بز و اسب به آن مبتلا می شوند، گفت: در این نوع بیماری ۹۰ درصد سبب مرگ در دام ها شده و به انسان نیز سرایت می کند.

وی بابیان اینکه بیماری شاربن در انسان در اثر تماس مستقیم با حیوانات بیمار و یا فرآورده‌های حیوانی مانند پوست، مو و پشم ایجاد می‌شود ادامه

داد: انتشار میکروب در یک منطقه از طریق جریان آب، حشرات، سگ‌ها و سایر گوشتخواران، پرندگان وحشی و یا مدفوع دام‌های مبتلا انجام می شود