مدیر کل دامپزشکی استان فارس از اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور در استان فارس خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس ،دکتر یعقوب مهندس با اعلام این خبر گفت : در راستای اجرای برنامه ها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بر اساس ماده ۲ آئین نامه مبارزه با بیماریهای دامی […]

مدیر کل دامپزشکی استان فارس از اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور در استان فارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس ،دکتر یعقوب مهندس با اعلام این خبر گفت : در راستای اجرای برنامه ها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بر اساس ماده ۲ آئین نامه مبارزه با بیماریهای دامی و پیشگیری از انتقال و انتشار آنها ، این اداره کل همزمان با ۱۱ استان دیگر(گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، بوشهر و سمنان) در سطح کشور طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور روستایی را بامشارکت سازمان بسیج سازندگی اجرا می کند.

 
مدیر کل دامپزشکی استان فارس افزود: در این طرح که از ۵ آذر ماه سالجاری آغاز می شود با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل، ۵۰% طیور روستایی استان با اولویت شعاع نزدیک به واحدهای پرورش طیور صنعتی مایه کوبی خواهند شد.

 
وی اظهار داشت : به منظور اجرای موفق این طرح به همه ادارات دامپزشکی شهرستانها اعلام شده تا با در خواست تشکیل جلسه هماهنگی شهرستانی با حضور فرماندار،مدیرجهاد کشاورزی و رئیس بسیج زمینه استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان فراهم شود .
دکتر مهندس در پایان از شوراهای اسلامی روستایی ، دهیاران و کلیه پرورش دهندگان طیور بومی خواست تا با اکیپ های واکسیناسیون همکاری نمایند.