دکتر نادر صدقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی پیش بینی شده استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، دکتر نادر صدقی اعلام کرد: پیشگیری از بروسلوز یا تب مالت بواسطه واکسیناسیون ، یکی از برنامه های سالانه […]

دکتر نادر صدقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی پیش بینی شده استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، دکتر نادر صدقی اعلام کرد: پیشگیری از بروسلوز یا تب مالت بواسطه واکسیناسیون ، یکی از برنامه های سالانه این اداره کل می باشد. وی افزود ، در ۸ ماهه اول سال جاری با واکسیناسیون بیش از ۲۷۹ هزار راس گاو و گوساله و ۷۸۳ هزار راس بره و بزغاله ، برنامه پیش بینی ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی بصورت ۱۰۰ درصد به اجرا درآمده است.

گفتنی است بروسلوز یا تب مالت یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات بوده و پیشگیری و کنترل بمیاری در حیوانات از طریق مایه کوبی دامها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام های آلوده انجام می شود. میزان شیوع آن در انسان ، مستقیماً به شیوع بروسلوز در دامها بستگی دارد، از این رو کنترل و یا ریشه کنی آن در حیوانات برای جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی در انسان و دام اجتناب ناپذیر است.