معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفت ماه امسال، ۸۹.۷ تن انواع فرآورده‌ دامی غیرقابل ‌مصرف در استان ضبط شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با خبرنگار “مهر” اظهار کرد: طی این مدت، بیش از ۳۴ هزار نوبت بازدید از مراکز […]

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفت ماه امسال، ۸۹.۷ تن انواع فرآورده‌ دامی غیرقابل ‌مصرف در استان ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با خبرنگار “مهر” اظهار کرد: طی این مدت، بیش از ۳۴ هزار نوبت بازدید از مراکز تولید، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان انجام شد.وی افزود: این مراکز شامل کشتارگاه های دام و طیور، مراکز جمع آوری شیرخام، سردخانه ها، رستوران و طباخی ها، فروشگاه های اقلام پروتئینی، قصابی و مرغ فروشی است.
وی با بیان اینکه در نتیجه این بازدیدها ۸۹ هزار و ۷۸۸ کیلوگرم انواع فرآورده های غیرقابل مصرف، ضبط شد، تصریح کرد: حدود ۵۷ هزار کیلوگرم از این مقدار، از چرخه مصرف انسانی خارج و به شیوه بهداشتی معدوم شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۴۰۰ مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی تحت نظر این اداره کل مشغول به فعالیت است.

 
رمضانی هم چنین از کاهش ۵۸ درصدی کانون بیماری های طیور در هفت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این درحالی است که طی این مدت، میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه ۱۲ کانون بیماری، امسال به پنج کانون کاهش پیدا کرده است، گفت: هم اکنون ۶۷ واحد مرغداری صنعتی در استان فعال است که میزان جوجه ریزی در این واحدها، از رقم ۳ میلیون و ۳۸۴هزار قطعه به ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار قطعه در سال جاری رسیده است.