با اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در جمعیت دام سنگین شهرستان مشهد از ابتدای سال به صورت مستمر، تعداد یک راس دام راکتور سل تشخیص داده شد و هیچ گونه موارد آلوده به بروسلوز یافت نشد. مسئول واحد سل و بروسلوز شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این باره گفت: از ابتدای سال و طبق […]

با اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در جمعیت دام سنگین شهرستان مشهد از ابتدای سال به صورت مستمر، تعداد یک راس دام راکتور سل تشخیص داده شد و هیچ گونه موارد آلوده به بروسلوز یافت نشد.
مسئول واحد سل و بروسلوز شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این باره گفت: از ابتدای سال و طبق پیش بینی های انجام شده، از 20 واحد دامداری صنعتی، تعداد 3415 راس تست سل انجام شده است که پس از قرائت تست، یک راس دام آلوده و دو داس دام مشکوک تشخیص داده شد که نسبت به تست مجدد دام های مشکوک در بازه زمانی مشخص اقدام می شود.
دکتر حسن نورانی افزود: همزمان با انجام عملیات تست سل، خونگیری به جهت تشخیص آزمایشگاهی بروسلوز نیز انجام می شود که از ابتدای سال تاکنون 1424 راس خونگیری انجام شده است و پس از بررسی های آزمایشگاهی، تمامی موارد منفی بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: به لحاظ مشترک بودن بیماری های سل و بروسلوز بین انسان و دام، دامپزشکی موظف به حذف دام های آلوده از دامدای است که پس از انتقال به کشتارگاه و در شرایط خاص اقدام به کشتار می نمایند.