به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان همدان افتتاح نخستین واحد تکثیر و پرورش زالوی طبی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال با حضور مهندس عراقی معاون عمرانی استانداری، مهندس تعالی فرماندار، دکتر نقی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد. مدیر عامل شرکت در این […]

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان همدان افتتاح نخستین واحد تکثیر و پرورش زالوی طبی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال با حضور مهندس عراقی معاون عمرانی استانداری، مهندس تعالی فرماندار، دکتر نقی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.
مدیر عامل شرکت در این مراسم ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم خدمت مسئولین استان درباره ویژگی های فنی این پروژه اظهار داشت: این طرح با همکاری و هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان همدان و شیلات استان با زیربنای ۶۰۰ متر مربع، امکان تکثیر یکصدهزار قطعه و ظرفیت پرورش دویست هزار قطعه زالوی طبی و جلبک اسپیرولینا را دارا می باشد و همچنین اشتغال زایی ۲۵ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم به بهر برداری رسیده است که کل سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی تأمین شده است .
در ادامه دکتر نقی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان در رابطه با خصوصیات فنی این طرح گفت: زالو نوعی کرم حلقوی است که از گروه کرم های آبزی و از راسته آروار داران است، ۳ تا ۲۵ سانتی متر طول و ۱ سانتی متر عرض دارد، در حالی که برخی گونه ها در خاک و اطراف دریاها نیز یافت می شوند.
وی افزود: به دلیل دارا بودن برخی آنزیم ها خواص درمانی داشته که استخراج بزاق زالو به صورت صنعتی و فروش آن به صنایع داروسازی نیز وجود دارد و همچنین تغذیه زالو توسط جلبک بایستی صورت پذیرد و استفاده از خون کشتارگاهی در بحث تغذیه زالو ها نیز ممنوع می باشد.