مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران: فیداکسپو، مکان مناسبی برای ارائه نوآوری های صنعت دام و طیور است/ مجریان هم به اصل نوآوری پایبند باشند مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران نمایشگاه فیداکسپو را مکان مناسبی برای ارایه نوآوری های صنعت دام و طیور کشور دانست و افزود: فیداکسپو نمایشگاهی است که با ارائه دستاوردهای جدید، در سال های […]
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران:
فیداکسپو، مکان مناسبی برای ارائه نوآوری های صنعت دام و طیور است/ مجریان هم به اصل نوآوری پایبند باشند
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران نمایشگاه فیداکسپو را مکان مناسبی برای ارایه نوآوری های صنعت دام و طیور کشور دانست و افزود: فیداکسپو نمایشگاهی است که با ارائه دستاوردهای جدید، در سال های گذشته توانسته جایگاه مطلوبی را در صنعت به دست آورد.
علیرضا عزیزاللهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، با انتقاد از یکنواخت شدن برخی نمایشگاه های داخلی در سال های اخیر، اظهار کرد: نمایشگاه ها باید هر سال حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشند، اما نمایشگاه های داخلی نه تنها نوآوری ندارند، بلکه در برخی مواقع ضعیف تر از سال های گذشته نیز برگزار می شوند.
وی افزود: در نمایشگاه هایی که در کشورهای مختلف و با گستره جهانی برگزار می شود، هر سال نسبت به سال گذشته تغییرات گسترده ای در بخش های مختلف فضای نمایشگاهی، تکنولوژی های ارائه شده و غیره رخ می دهد.
عزیزاللهی با بیان اینکه یکنواخت شدن نمایشگاه ها، منجر به کاهش مخاطب می شود، تصریح کرد: نمایشگاه های داخلی برای طرح مشکلات، تبادل اطلاعات و ارائه راهکار است و برگزارکنندگان و غرفه داران باید به اصل نوآوری در آن پایبند باشند.
عملکرد برخی کارخانجات، بی اعتمادی مرغداران را در پی داشت
وی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد برخی کارخانجات خوراک آماده، گفت: عملکرد نامطلوب برخی کارخانجات خوراک دام در گذشته منجر به بی اعتمادی دامداران شد. از این رو، پرورش دهندگان کارخانه ها و کارگاه های کوچک تولید خوراک را در فارم های شان احداث کردند.
کیفیت خوراک آماده تولید کارخانجات مطلوب است
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران، کیفیت محصولات کارخانجات خوراک آماده را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: از آنجایی که دامداری های بزرگ مجهز به کارخانه تولید خوراک هستند، استقبال چندانی از محصولات کارخانجات خوراک نمی کنند.
وی افزود: در حال حاضر، بیشترین مصرف کنندگان محصولات کارخانجات خوراک آماده، واحدهای کوچک هستند که امکان سرمایه گذاری برای تولید خوراک در فارم های شان را ندارند.
صنعت مرغ تخمگذار، بیشترین سهم را در واحدهای پرورش صنعتی دارد
عزیزاللهی با بیان اینکه کارخانجات تولید خوراک انتظار دارند دامداری های بزرگ به زنجیره مصرف کنندگان آنها بپیوندند، تصریح کرد: سهم دامداری ها و مرغداری های بزرگ از زنجیره تولید خوراک آماده، مهم و تعیین کننده است.
وی سهم واحدهای پرورش بزرگ در صنعت دام و طیور کشور را وسیع اعلام کرد و گفت: صنعت مرغ تخمگذار ۸۰ درصد، مرغ گوشتی ۶۰ درصد، دامداری های تولیدکننده شیر ۵۰ درصد و در بخش گوشتی نیز ۳۰ درصد واحدهای پرورش را واحدهای بزرگ تشکیل می دهند.
به گفته وی، در حال حاضر، واحدهای تولیدی بزرگ ترجیح می دهند از کارخانجات و سرمایه گذاری صورت گرفته توسط خودشان در تولید خوراک بهره مند شوند و تنها در مقاطعی و با توجه به شرایط بازار از محصولات کارخانجات استفاده می کنند.