۱۹۱ میلیون یورو به تولید مواد غذایی در سال ۲۰۱۹ اختصاص یافت
۱۹۱ میلیون یورو به تولید مواد غذایی در سال ۲۰۱۹ اختصاص یافت

تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت محصولات غذایی و نوشیدنی ۱۹۱ میلیون یورو به تولید مواد غذایی در سال ۲۰۱۹ اختصاص یافت کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا (The European Commission ) بیش از ۱۹۱ میلیون یورو به تامین مالی برنامه های منتخب در سال ۲۰۱۹ که با همکاری کشورهای عضو و غیر عضو اجرا می شود، […]

تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت محصولات غذایی و نوشیدنی

۱۹۱ میلیون یورو به تولید مواد غذایی در سال ۲۰۱۹ اختصاص یافت

کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا (The European Commission ) بیش از ۱۹۱ میلیون یورو به تامین مالی برنامه های منتخب در سال ۲۰۱۹ که با همکاری کشورهای عضو و غیر عضو اجرا می شود، اختصاص داد. این مبلغ(۱۹۱٫۶) در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۱۲٫۵ میلیون یورو افزایش یافته است.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از  fdbusiness، فیل هوگن، سرکمیسیونر و عضو هیات مدیره کمیسیون کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، گفت: اروپا بزرگترین تولیدکننده موادغذایی و نوشیدنی های با کیفیت در جهان است و خوشحالم بگویم ما در سال ۲۰۱۹ تلاش بیشتری در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی افزود: همچنین سعی خواهیم کرد تا با افزایش آگاهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که ظرفیت بالایی در تولید مواد غذایی دارند، به نتایج بهتری دست یابیم.

هوگن این اقدامات را در راستای کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان برشمرد و گفت: افزایش روزافزون تعداد توافقنامه های تجاری در کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا به معنای ایجاد فرصت های بیشتر برای تولیدکنندگان ما است تا وارد عمل شوند. کمیسیون کشاورزی اروپا همواره از تولیدکنندگان در راستای افزایش تولید و صادرات محصولات شان حمایت می کند.

بر پایه این گزارش؛ حدود ۸۹ میلیون یورو از این بودجه، به کمپین های مواد غذایی در کشورهایی که ظرفیت بیشتری در تولید محصولات کشاورزی دارند مانند کانادا، چین، کلمبیا، ژاپن، کره، مکزیک و ایالات متحده اختصاص خواهد یافت.

همچنین بودجه ای نیز برای افزایش تولید و کیفیت برخی محصولات کشاورزی خاص مانند زیتون سیاه در نظر گرفته شده است.

این گزارش می افزاید: اتحادیه اروپا، بیشترین تمرکز خود را روی کمپین هایی گذاشته است که طرح ها و برچسب های متنوع کیفیت مانند نشانگرهای ردیابی محصولات (PGI)، تضمین های تجاری سنتی (TSG) و همچنین محصولات ارگانیک را ترویج می کنند.

افزون بر این؛ سهم این بودجه در بخش های مشخصی مانند تولید پایدار برنج، میوه و سبزیجات هدفگذاری شده است. دومین هدف به طور خاص برای ترویج خوراک سالم در میان مصرف کنندگان اتحادیه اروپا انتخاب و در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ فراخوان پیشنهادات برای کمپین های خاص در ماه ژانویه ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. این پیشنهادات روی بخش گسترده ای از سازمان ها مانند سازمان های تجاری، تولیدی و گروه های غذایی و کشاورزی که مسئول فعالیت های ترویجی هستند، متمرکز است.