با هدف حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه در آذربایجان غربی بسته های حمایتی ویژه اجرا می شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مسئول حوادث غیر مترقبه و بحران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز در چالدران گفت:پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره به کشاورزان از مهمترین محورهای این بسته حمایتی […]

با هدف حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه در آذربایجان غربی بسته های حمایتی ویژه اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مسئول حوادث غیر مترقبه و بحران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز در چالدران گفت:پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره به کشاورزان از مهمترین محورهای این بسته حمایتی است.
احرامی افزود: از 1 هزار میلیارد تومان سهم کشاورزان کشور بر اساس درخواست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی 740 میلیارد ریال سهم استان است.
وی تمدید مهلت بازپرداخت وامهای اعطائی سال گذشته به کشاورزان خسارت دیده به مدت 3 سال بر اساس بند دال تبصره 11 را از دیگر محورهای بسته های حمایتی از کشورزان خسارت دیده عنوان کرد.
احرامی تصریح کرد:تمدید مهلت بازپرداخت وامهای کشاورزانی که قادر به پرداخت اقساط آن نشده اند با تائید کارگروه هرشهرستان که به ریاست فرماندار تشکیل می شود امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: راه اندازی 34 سامانه ضد تگرگ در استان برای پیشگیری از خسارات دیدن محصولات کشاورزی از دیگر اقدامات حمایتی از کشاورزان آذربایجان غربی در سالجاری است.
از ابتدای امسال تاکنون بر اثر حوادث غیرمترقبه 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی شامل محصولات باغی سیب و انگور و محصولات زراعی گندم ، جو ، چغند قند و آفتابگردان به ارزش 600 میلیارد تومان خسارت دیده است.
امسال برای پرداخت غرامت به کشاورزان آذربایجان غربی از محل صندوق سرمایه کشاورزی 700 میلیارد ریال اختصاص یافته است که به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه پرداخت خواهد شد .
امسال میزان خسارت وارد شده به کشاورزان آذربایجان غربی در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است