خمیر مرغ میان سازمان غذا و دارو و استاندار مانده است
خمیر مرغ میان سازمان غذا و دارو و استاندار مانده است

اصغری فرد، دبیر انجمن ملی طیور ایران درباره ابلاغ خبر رفع ممنوعیت خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی گفت: هنوز هیچ ابلاغ رسمی به این اتحادیه نشده است و در واقع این مشکل باید از سوی سازمان استاندارد و غذا و دارو حل شودو این ممنوعیت همچنان پابرجاست.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی […]

اصغری فرد، دبیر انجمن ملی طیور ایران درباره ابلاغ خبر رفع ممنوعیت خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی گفت: هنوز هیچ ابلاغ رسمی به این اتحادیه نشده است و در واقع این مشکل باید از سوی سازمان استاندارد و غذا و دارو حل شودو این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، سعید اصغری فرد، دبیر انجمن ملی طیور ایران با بیان این که هیچ خبری درباره اعلام معاون وزیر جهاد کشاورزی در نمایشگاه مطبوعات ندارم، عنوان کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی حتما برای اعلام رفع ممنوعیت از جانب خود و وزارت بهداشت سخن گفته و ایشان اطلاعات و ارتباطاتش بیشتر از ماست اما آنچه که من می دانم این است که این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

 

وی ادامه داد: استفاده از خمیر مرغ بر اساس آخرین اخبار هنوز ممنوع است و این مشکل باید از سوی سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد حل شود و هنوز هیچ ابلاغی برای استفاده از خمیر مرغ به انجمن ملی طیور ایران ابلاغ نشده است.

 

 امیدواریم خمیر مرغ با شرایط خاصی دوباره تولید شود

وی با بیان این که سازمان دامپزشکی هم مشکلی برای استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی ندارد، گفت: در صنعت و کانون انجمن های صنایع غذایی که تولید کنندگان سوسیس و کالباس هم در این انجمن هستند، مطالب را کارشناسی می کنیم و امیدواریم رضایت  سازمان های مخالف را کسب کنیم تا بتوانیم تحت شرایط خاصی خمیر مرغ بتواند تولید شود.

 

آماری از حذف مرغ  تخم گذار در استان قم بر اساس احتمال یک بیماری

دبیر انجمن ملی طیور ایران درباره آمار حذف مرغ در کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین خبری که من دارم؛ این است که شهر قم ۱/۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار  راحذف کرده است و برای این حذف نمی توان نام بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان را استفاده کرد زیرا سازمانی که باید این بیماری را تایید کند سازمان دامپزشکی است و این سازمان بر اساس احتمال بیماری مرغ هارا حذف می کند.

 

اصغری فرد با بیان این که این آمار حذف مرغ ها، جدیدترین خبر کشتار مرغ  است و مربوط به شش روز پیش است، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود یک و نیم میلیون قطعه مرغ  در استان قم حذف و کشتار شدند.

 

اصغری فرد  همچنین درباره حذف مرغ پیر و تاثیر آن در بازار عنوان کرد: اکنون آمار دقیقی ندارم اما هنگامی که مرغ تخم گذار به تخم می آید از ۲۰ هفتگی تا هشتاد هفتگی قابلیت تولید دارد و بعد از آن تبدیل به مرغ پیر حذفی می شود. در حالت اول ممکن است، مرغ را بی خط و گوشت را از استخوان جدا کنند و  به مصرف برسانند یا با استفاده از دستگاه بادر ؛گوشت چسبیده به اسکلت و استخوان را جدا می کنند و خمیر از استخوان جدا شود.

 

دبیر انجمن ملی طیور ایران درباره حذف مرغ پیر و تاثیر آن بر قیمت مرغ و تخم مرغ عنوان کرد: اگر به طور ناگهانی یک جمعیت زیادی از مرغ ها دچار یک احتمال بیماری شوند و قرار باشد تعداد زیادی از آن ها در یک مدت زمان مشخص کشتار شوند در این صورت بازار تحت تاثیر قرار می گیرد اما کشتن فی نفسه مرغ پیر تاثیری در بازار ندارد زیرا مرغ اگر به اخر سنش برسد و در لک نرود ؛ کشتار می شود.

 

به گزارش خبرگزاری ها؛ حسن رکنی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از لغو ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی خبر داده  بود و عنوان کرده بود: « خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص وزیر براساس کارهای کارشناسی که انجام شده بود، در این زمینه اعلام موافقت کردند.» به دنبال درج این خبر؛ به سراغ دبیر انجمن ملی طیور ایران  رفتیم و درباره ابلاغ این رفع ممنوعیت پرس و جو کردیم.