مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:سالیانه بطور متوسط بیش از 130 هزار تن تخم مرغ تولید و پس از نشانه‌گذاری تاریخ تولید و انقضاء وارد بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود. دکتر علیرضا رفیعی پور ادامه داد: تعداد 22 واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت بیش از 800 هزار قطعه طیور در استان فعالیت دارند. وی […]

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:سالیانه بطور متوسط بیش از 130 هزار تن تخم مرغ تولید و پس از نشانه‌گذاری تاریخ تولید و انقضاء وارد بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.
دکتر علیرضا رفیعی پور ادامه داد: تعداد 22 واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت بیش از 800 هزار قطعه طیور در استان فعالیت دارند.
وی افزود: با توجه به وجود سامانه GIS آنلاین در سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها تمامی وضعیت و اقدامات بهداشتی مرغداری‌ها از جمله جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بیماری‌ها، حمل و نقل، ورود و خروج طیور در ابتدا و انتهای دوره پرورش در این سامانه ثبت می‌شود، لذا هرگونه تلفات غیر متعارف در یک واحد مرغداری ثبت و اقدامات لازم بهداشتی – قرنطینه‌ای  انجام می‌شود.
دکتررفیعی‌پور یادآور شد: در صورت وجود تلفات غیرمتعارف طیور در یک واحد مرغداری پس از نمونه‌گیری و همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت قرنطینه کردن واحد مذکور اقدام و در صورت لزوم نسبت به معدوم‌سازی طیور اقدام می‌شود.