نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان غربی برگزار شد
نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان غربی برگزار شد

نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان غربی روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه با هدف بررسی فعالیت ها و راهکارهای تقویت دامپزشکی در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، نشستی با حضور خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور، […]

نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان غربی روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه با هدف بررسی فعالیت ها و راهکارهای تقویت دامپزشکی در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، نشستی با حضور خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور، کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، سید تقی کبیری، هادی بهادری، رسول خضری، ، روح الله حضرت پور و عین الله شریف پور  از نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی فعالیت ها و راهکارهای تقویت دامپزشکی  در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست شامل:« بکارگیری نیروی انسانی و تقویت قرنطینه های مرزی در جهت توسعه صادرات فرآورده های خام دامی، تقویت اعتبارات استان برای کنترل بیماریهای واگیر دامی و ارایه خدمات بهینه برای طبقات محروم روستایی و عشایری در مناطق مرزی، ساماندهی مرز و قرنطینه های مرزی در جهت کنترل بیماریهای دامی و توسعه صادرات، ساماندهی بهداشتی تولید و توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با مدیریت بهداشتی بر مراکز و ناوگان حمل و نقل مربوطه بود.

خلج در این نشست ابراز امیدواری کرد:ارتباط خوب بین بدنه کارشناسان دولت و مجلس می تواند با برنامه های مبنی بر واقعیت مشکلاتی از مردم حل نماید.

وی عنوان کرد: معمولا موقعی که یک قانون می خواهد شکل بگیرد یعنی می خواهیم وظیفه ای خلق کنیم که یک دستگاه انجام دهدباید وظیفه ذاتی آن سازمان باشد انطباق علمی با آن سازمان داشته باشد و همچنین متناظر بین المللی داشته باشد، به طور مثال سازمان دامپزشکی کشور متناظر سازمان جهانی بهداشت دام “OIE” و متناظر وزارت بهداشت و درمان سازمان بهداشت جهانی “WHO” می باشد.

خلج با اشاره به ورود ۴ عامل بیماری زای دامی در ۳ سال اخیر از مرزهای شرقی و غربی و قرار گرفتن کشور در منطقه پر خطر و بدون ثبات از نظر کنترل بیماری های دامی در کشورهای هم مرز ایران، وظیفه سازمان دامپزشکی را در پایش ۱۸۱ نوع عوامل بیماری زای دام و طیور با قابلیت انتقال به انسان را در حفظ سرمایه دامی بسیار سخت توصیف کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت دام سهم دامپزشکی را در افزایش تولیدات دامی ۲۵ درصد اعلام کرده است که اگر ارزش اقتصادی دام زنده و تولیدات ۱۴۲ هزار میلیارد تومان باشد میتوان نقش خانواده دامپزشکی در ارائه خدمات دامپزشکی را بهتر درک کرد. در پایان مقرر شد جلسه مجمع نمایندگان استان در اواخر شهریور ماه با حضور ریاست سازمان در استان آذربایجان غربی تشکیل شود.