خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته
خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته

رییس جامعه دامپزشکان کشور خبر داد: خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته رییس جامعه دامپزشکان کشور با اشاره به خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته گفت: همه بیماری ها را نمی توان با واکسن کنترل کرد. در بیماری هایی مانند آنفلوانزا، واکسن آخرین راهکار […]

رییس جامعه دامپزشکان کشور خبر داد:

خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته

رییس جامعه دامپزشکان کشور با اشاره به خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته گفت: همه بیماری ها را نمی توان با واکسن کنترل کرد. در بیماری هایی مانند آنفلوانزا، واکسن آخرین راهکار به شمار می رود. مهمترین کاری که باید انجام شود، مدیریت بیماری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، پیام محبی در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد: بیماری های دامی در کشور به دلیل تغییر اقلیم، بیماری های نوپدید و عدم استفاده از دانش دامپزشکی در گذشته اتفاق می افتد که این عوامل خسارت زیادی به کشور وارد کرده است.

وی افزود: تقریبا در سال گذشته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرده است.

او ادامه داد: همه بیماری ها را نمی توان با واکسن کنترل کرد. در بیماری هایی مانند آنفلوانزا، واکسن آخرین راهکار به شمار می رود. مهمترین کاری که باید انجام شود، مدیریت بیماری است.

 

پرندگان مهاجر، بمب افکن های ویروس در کشور

رییس جامعه دامپزشکان کشور اظهار کرد: در مسیر عبور پرنده های مهاجر قرار داریم که مانند بمب افکن ویروس را به کشورمان وارد می کنند.

او با بیان اینکه در زمینه استفاده از واکسن نباید نگاه تک بعدی داشته باشیم، گفت: واکسن یک بحث استراتژیک است. برخی واکسن ها را تولید می کنیم و سایر واکسن ها را که ممکن است هنوز دانش تولید آن را نداشته باشیم، وارد می کنیم.

وی افزود: نباید فکر کنیم با واردات واکسن ضرر کرده ایم. منطق اقتصادی این است که ذخایر دامی کشور حفظ شود.

او ادامه داد: ستادهایی که هنگام بحران تشکیل می شوند، در این زمینه تصمیم گیری می کنند. به نظر من در بحث آنفلوانزا تصمیم غیرمنطقی گرفته نشده است.

محبی بزرگترین مشکل دامپزشکی در کشور را دیده نشدن نقش آن در وزارت بهداشت دانست و گفت: رویکرد بهداشت جهانی تغییر کرده است و به این دلیل باید در ساختار بهداشت کشور بازنگری صورت بگیرد و خانواده بهداشت را کنار هم ببینیم.