انجمن واردکنندگان دارو در تلاش برای کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز
انجمن واردکنندگان دارو در تلاش برای کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم) مطرح کرد: انجمن واردکنندگان دارو در تلاش برای کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم) و عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک، گفت: انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک در تعامل با سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت […]

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم) مطرح کرد:

انجمن واردکنندگان دارو در تلاش برای کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم) و عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک، گفت: انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک در تعامل با سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تلاش می کند دامنه نوسانات نرخ ارز را کاهش دهد تا اقلام با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

کامیار منتصر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، با اشاره به اینکه میانگین نرخ ارز سال گذشته هم در بخش ارز مبادله ای و هم آزاد بسیار پایین تر از امسال بود، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز بر هزینه های حمل کالا، بیمه و در نهایت قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار است.

او افزود: با بالا رفتن قیمت نهاده ها، قیمت محصولات نهایی نیز افزایش می یابد.

 

ثبت پروبیوتیک ها در ایران توسط بیوشم

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم) درباره فعالیت این شرکت در ایران، گفت: شرکت آلمانی بیوشم که در میان شرکت های پیشرو جهان قرار دارد، از دو دهه گذشته فعالیتش را در ایران آغاز کرد.

وی بیوشم را اولین شرکتی معرفی کرد که پروبیوتیک ها را در ایران به ثبت رساند و افزود: تولیدکنندگان دارو، اوایل ورود این محصولات به کشور، شناخت زیادی از آنها نداشتند و حتی نسبت به استفاده از پروبیوتیک ها مقاومت می کردند.

او ادامه داد: بیوشم با برگزاری جلسات و سمینارهای آموزشی مختلف، در راستای فرهنگسازی استفاده از این محصولات در ایران بسیار تلاش کرد.

 

پروبیوتیک ها، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها را کاهش دادند

منتصر درباره اهمیت مصرف پروبیوتیک ها و آنزیم فیتاز در جیره های غذایی حیوانات گفت: ترکیباتی مانند فیتاز در جیره های غذایی، علاوه بر کاهش هزینه ها، کاهش آلودگی های زیست محیطی را نیز در پی دارد.

او افزود: ترویج استفاده از پروبیوتیک ها در کشور، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها را کاهش داده است.

وی ادامه داد: استفاده از پروبیوتیک ها می تواند بسیاری از عواملی را که به دلیل مدیریت نادرست فارم منجر به شیوع بیماری می شود، کنترل کند.

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم)، گفت: بیوشم با دو نماینده در ایران حضور دارد؛ یکی از آنها شرکت رادین فیدار فردا است که در بخش پروبیوتیک ها و انواع فیتاز فعالیت می کند.

منتصر با بیان اینکه هدف بیوشم تنها فروش محصولاتش نیست، افزود: این شرکت بخش تحقیق و توسعه (R&D) قدرتمندی دارد که متخصصان تغذیه دام و طیور در آن فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت بیوشم در کنار فروش محصولات، خدمات رایگانی مانند جیره نویسی و توصیه های مدیریتی به مشتریانش ارائه می دهد.

 

از ظرفیت کارخانجات خوراک آماده به طور کامل استفاده نمی شود

منتصر ظرفیت تولید خوراک آماده را در کشور قابل توجه دانست و اظهار کرد: به دلایل مختلف مانند فرهنگ سازی، ملزم نکردن واحدهای پرورش به مصرف خوراک آماده، نقدینگی و تامین سرمایه، بُعد مسافت و پراکندگی بیش از حد واحدهای پرورش در نقاط مختلف، هنوز نتوانستیم از ظرفیت کارخانجات خوراک به طور کامل استفاده کنیم.

وی افزود: درباره ظرفیت های خالی کارخانجات خوراک در کشور آمار متفاوتی وجود دارد اما بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت کارخانجات خوراک بدون استفاده است.

 

برگزارکنندگان نمایشگاه ها با ایجاد تقویم های سالیانه با یکدیگر هماهنگ شوند

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم)، برگزاری همایش و نمایشگاه هایی مانند فیداکسپو را از دو جنبه بررسی و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه و سمینارهای حاشیه آن، متخصصان بسیاری را از نقاط مختلف کشور گرد هم جمع می کند.

وی افزود: ایران با توجه به شرایط اقلیمی، با موضوعات مختلف مدیریتی در بحث پرورش دام و طیور مواجه است.

وی ادامه داد: در چنین رویدادی فعالان صنعت از تجارب یکدیگر در کنار سخنرانی های علمی و محصولات تولیدی و وارداتی ارائه شده در نمایشگاه استفاده می کنند.

منتصر با انتقاد از تعدد برگزاری نمایشگاه های بخش دام و طیور در کشور، آن را باعث دلسردی مخاطبان دانست و تصریح کرد: نمایشگاه های متعددی در تهران و مراکز استان ها در طول سال برگزار می شود که تقویم سالیانه این رویدادها با یکدیگر هماهنگی ندارند.

وی ادامه داد: افزایش برگزاری نمایشگاه ها با فاصله زمانی کم، هم کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و هم شرکت کنندگان علاقه ای به حضور در آن ندارند.

مدیر عامل شرکت فیدار( نماینده محصولات بیوشم)، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه باعث رونق تجارت در صنعت دام و طیور کشور می شود، تصریح کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه ها باید با تنظیم تقویم سالیانه در برپایی نمایشگاه های تخصصی هماهنگی ایجاد کنند.