افزایش ۳ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۷/ایران بیشترین رشد را در خاورمیانه تجربه کرد
افزایش ۳ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۷/ایران بیشترین رشد را در خاورمیانه تجربه کرد

تولید جهانی خوراک در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰۳ میلیارد تن رسید؛ افزایش ۳ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۷/ایران بیشترین رشد را در خاورمیانه تجربه کرد براساس گزارش Alltech، حجم جهانی تولید خوراک حیوانات در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰۳ میلیارد تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۳ درصد افزایش یافته است. به گزارش بخش […]

تولید جهانی خوراک در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰۳ میلیارد تن رسید؛

افزایش ۳ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۷/ایران بیشترین رشد را در خاورمیانه تجربه کرد

براساس گزارش Alltech، حجم جهانی تولید خوراک حیوانات در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰۳ میلیارد تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بخش بین المللی پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Wattagnet، کمپانی Alltech که در زمینه تغذیه حیوانات و خوراک فعالیت دارد، با گردآوری اطلاعات از انجمن های بین المللی خوراک و ۳۰ هزار کارخانه خوراک در ۱۴۴ کشور این گزارش سالانه را منتشر کرده است.

مارک لیونز، رییس و مدیرعامل Alltech گفت: «این بررسی به ما کمک می کند تا از کشاورزی و تاثیر آن در سرتاسر جهان، بیشتر حمایت کنیم.»

لیونز معتقد است که تولید مطلوب خوراک، شاخص مناسبی برای سلامت اقتصادی جهان است و نشان دهنده رشد کلان آن در بخش های دام و طیور جهان است.

آمارهای مهم این گزارش عبارتند از؛

– ۸ کشور برتر تولیدکننده که ۵۵ درصد خوراک را در جهان تولید کرده اند؛ کشورهای چین، امریکا، برزیل، روسیه، هند، مکزیک، اسپانیا و ترکیه بودند.

– کشورهای آسیا و اقیانوس آرام همچنان به عنوان تولیدکنندگان پیشرو در جهان به شمار می روند و ۳۶ درصد از تولید جهانی خوراک توسط این کشورها انجام می شود.

– تولید خوراک در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸، ۲ درصد افزایش یافته است.

– آمریکای لاتین دومین تولیدکننده خوراک جوجه گوشتی است؛ با این حال، مجموع تولید آن در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

– آفریقا افزایش ۹ درصدی در بخش تولید خوراک را تجربه کرد.

– در خاورمیانه، ایران بیشترین رشد را در بخش خوراک جوجه های گوشتی با افزایش ۵۰۰ هزار تنی تولید داشته است.

– تولید خوراک جوجه های گوشتی ۲۸ درصد از حجم تولید در جهان را تشکیل می دهد. همچنین ۲۷ درصد به خوراک خوک و ۱۲ درصد به خوراک دام اختصاص دارد.

–  در سال ۲۰۱۸، تولید خوراک جوجه های گوشتی در سطح جهان ۳ درصد رشد یافته است. خوراک خوک یک درصد و خوراک دام ۳ درصد بیشتر شده است.

– خوراک حیوانات خانگی و اسب نیز در سال ۲۰۱۸ به میزان یک درصد افزایش یافته است.

– آفریقا به دلیل مقررات و چالش های لجستیکی بیشترین قیمت خوراک را در سال گذشته تجربه کرد.

لیونز با بیان اینکه صنعت خوراک باید نیازهای مصرف جهانی پروتئین را برای آینده شناسایی کند، اظهار کرد: «ما معتقدیم که باید برای آینده آماده باشیم. همچنین با یکدیگر و افراد مختلف با نظرات متفاوت ارتباط برقرار کنیم و تفکر جهانی برای غلبه بر چالش های آینده در این صنعت داشته باشیم.»