نماینده اهر: وزارت صنعت، معدن و تجارت فکری به‌حال صادرات سیب بکند  نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فکری به حال صادرات سیب کند، در غیر این صورت مشکلات زیادی گریبانگیر باغداران خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا ) ; […]

نماینده اهر:

وزارت صنعت، معدن و تجارت فکری به‌حال صادرات سیب بکند

 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فکری به حال صادرات سیب کند، در غیر این صورت مشکلات زیادی گریبانگیر باغداران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا ) ; به نقل از ایرنا بیت الله عبداللهی با اشاره به مشکلات باغداران منطقه در خصوص فروش محصول سیب، گفت: سیب باغداران اهر و هریس در حالی که سال های قبل صادر می شد، در سال جاری صادر نمی شود، به همین جهت محصولی که ۳ هزار تومان هزینه تولید آن است باید به مبلغ ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ تومان در بازارهای داخلی به فروش برسد که این مسئله مشکلات فراوانی را برای باغداران منطقه ایجاد کرده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، شهرک صنعتی فعلی اهر را جوابگوی سرمایه‌گذاران ندانست و تسریع در مکان‌یابی و آغاز عملیات اجرایی شهرک دوم صنعتی اهر را خواستار شد.

این نماینده مجلس با اشاره به محدودیت دولت در بحث سرمایه‌گذاری، رونق و توسعه شهرستان اهر را منوط به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری، معدن و صنایع تبدیلی عنوان کرد و از مسئولان خواست از کاغذبازی‌ها پرهیزکرده و بستر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را هموار کنند.