اما و اگر های پخش مجدد «مجله کشاورزی» تا راه اندازی شبکه ای تخصصی
اما و اگر های پخش مجدد «مجله کشاورزی» تا راه اندازی شبکه ای تخصصی

فهیم مجری برنامه مجله کشاورزی که دو سال بود از شبکه بازار پخش می شد؛ درباره دلایل توقف این برنامه علی رغم مخاطبان بالای تخصصی که داشت, اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم تا شبکه بازار شبکه ویژه کشاورزی و باکس ویژه  پخش برنامه های آموزشی کشاورزی شود, اما این اتفاق صورت نگرفت.   […]

فهیم مجری برنامه مجله کشاورزی که دو سال بود از شبکه بازار پخش می شد؛ درباره دلایل توقف این برنامه علی رغم مخاطبان بالای تخصصی که داشت, اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم تا شبکه بازار شبکه ویژه کشاورزی و باکس ویژه  پخش برنامه های آموزشی کشاورزی شود, اما این اتفاق صورت نگرفت.

 

وی عنوان کرد: مجله کشاورزی به قدری مخاطب داشت که بسیاری از کشاورزان حتی در دل روستاها اذعان می کردند این برنامه آموزشی حکم دانشگاه را برای ما دارد و به دلیل ارتباط خوبی که این برنامه با مخاطبان تخصصی خود برقرار کرده بود, عوامل و دست اندرکاران این برنامه علاقه داشتند این برنامه در شبکه بازار ادامه پیدا کند اما مدیران شبکه صلاح دیدند این برنامه در شبکه شما ادامه پیدا کند.

 

فهیم اضافه کرد: مدیران اعلام کردند که پخش این برنامه از شبکه شما مخاطبان بیشتری را جذب این برنامه خواهد کرد و به همین دلیل اکنون با جلسات متعدد با مدیران شبکه و مسوولان جهاد کشاورزی در صدد پخش مجدد این برنامه و تهیه برنامه های بیشتر در زمینه کشاورزی هستیم.

 

این مجری صداو سیما که دانش آموخته رشته علوم دامی است اظهار داشت: سازمان صداو سیما و وزارت جهاد و کشاورزی دو سال پیش تفاهم نامه ای امضا کردند  و بر اساس آن قرار شد تاشبکه ای مستقل برای کشاورزی داشته باشیم و همچنین استودیو ویژه برای تولید برنامه های این حوزه درنظر گرفته شود.

فهیم همچنین اضافه کرد: علاوه بر این تفاهم نامه؛ مصوبه ای از سوی مجلس و هیات دولت تصویب شد که بر اساس آن فکر می کنم حدود ۳۵ تا ۶۰ میلیارد تومان برای راه اندازی شبکه کشاورزی و برنامه سازی در این حوزه در نظر گرفته شد که البته این رقم حدودی است.

 

وی با بیان این که جلسات برای دریافت بودجه از سوی جهاد کشاورزی و تولید برنامه در صداو سیما درحال برگزاری است, عنوان کرد: جلسات برای تولید برنامه با حضور مدیران و مسوولان مجمع عمومی گروه تلویزیونی جهاد کشاورزی و مدیران رسانه ای ادامه دارد اما تا مرحله عقد قرارداد و دریافت بودجه ؛فاصله  زیادی داریم ,به همین دلیل نمی توانیم زمان دقیقی برای پخش مجدد این برنامه و همچنین راه اندازی شبکه کشاورزی اعلام کنیم.

 

فهیم همچنین  به ضرورت همکاری نهادها و سازمان های وابسته به جهاد کشاورزی برای راه اندازی شبکه کشاورزی و تولید برنامه های مستقل  و تخصصی در این حوزه اشاره کرد و گفت: پرداخت پول  فقط وظیفه جهاد کشاورزی نیست بلکه بسیاری از نهاد های وابسته به  جهاد کشاورزی از جمله تولید کود؛ سم و صنعت دام و طیور و همچنین صنعت مرغداری باید وارد عمل شوند و به عنوان اسپانسر به تولید برنامه های این حوزه تخصصی کمک کنند.

 

این مجری صدا و سیما  درباره برنامه های ترویجی در حوزه کشاورزی که از شبکه های مختلف سیما پخش شده است, گفت: برنامه «برگ سبز» که با اجرای خودم از شبکه بازار  پخش می شدو  همچنین برنامه «سیمای آبادی» از شبکه اول سیما که عصر چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ و ۵ دقیقه پخش می شود از جمله برنامه های ترویجی و آموزشی دیگر شبکه های صداو سیما هستند که در حوزه کشاوری تولید شدند.

 

وی ادامه داد: برنامه «برگ سبز »که از ساعت ۷ تا ۹ شب و با بازپخش شش تا هشت صبح از شبکه بازار پخش می شد نیز یکی دیگر از برنامه های شبکه بازار در حوزه کشاورزی بود که در استان ها با افراد آشنا به حوزه کشاورزی ارتباط برقرار می کرد.

 

فهیم در بخشی دیگر از سخنانش به مخاطبان تخصصی مجله کشاورزی که کشاورزان بودند اشاره کرد و گفت: برنامه های آموزشی بخش کشاورزی باید ساعت هفت عصر به بعد پخش شود تا مخاطب کشاورز بتواند از این برنامه استفاده کند.

 

وی با بیان این که تولید برنامه زنده در بخش کشاورزی در ساعات زودتر از هفت عصربرای مخاطب کشاورز بازدهی ندارد ؛ گفت: این گونه برنامه ها بار آموزشی ندارند و نمی توانند رسالت اطلاع رسانی داشته باشند و همچنین امکان پخش  برنامه های تخصصی کشاورزی که محتوای علمی و آموزشی دارند در شبکه های پرمخاطب و در ساعات پرمخاطب شبانه مقدور نیست زیرا مردم در این ساعات ترجیح می دهند برنامه های تفریحی تماشا کنند.