دکتر محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در این خصوص اعلام کرد: طرح توزیع واکسن نیوکاسل آشامیدنی برای طیور بومی در روستاهای استان با استقبال شدید مردم مواجه گردیده است .   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اگنا, مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: اولویت واکسیناسیون در روستاهایی می باشد که در مجاورت […]

دکتر محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در این خصوص اعلام کرد: طرح توزیع واکسن نیوکاسل آشامیدنی برای طیور بومی در روستاهای استان با استقبال شدید مردم مواجه گردیده است .

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اگنا, مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: اولویت واکسیناسیون در روستاهایی می باشد که در مجاورت آنها طیور صنعتی قرار دارند ، که این امربه این دلیل است که با پیشگیری از بروز و وقوع این بیماری در سطح روستاهها و طیور بومی می توان به طور قابل ملاحظه ای از شیوع این بیماری در طیور صنعتی جلوگیری کرد.

 
وی افزود: این واکسن که از نوع مقاوم به حرارت و آشامیدنی می باشد برای اولین در کشور توسط موسسه رازی تولید شده است که توسط سازمان دامپزشکی کشور به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور در حال توزیع و مصرف می باشد . گفتنی است بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در انواع ماکیان اتفاق افتاده و سبب تلفات می گردد .