مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبرداد: افزایش ۶۰ درصدی صادرات گندم و فرآورده های آن/ رویکرد صادرات فرآورده های گندم، حمایت از تولید و صنایع تبدیلی است  مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش ۶۰ درصدی صادرات گندم و فراورده های آن نسبت به سال پیش خبر داد و تصریح کرد: هدف از صادرات گندم، […]

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبرداد:

افزایش ۶۰ درصدی صادرات گندم و فرآورده های آن/ رویکرد صادرات فرآورده های گندم، حمایت از تولید و صنایع تبدیلی است

 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش ۶۰ درصدی صادرات گندم و فراورده های آن نسبت به سال پیش خبر داد و تصریح کرد: هدف از صادرات گندم، آرد و سایر فرآورده های آن، حمایت از تولید و صنایع تبدیلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، یزدان سیف، افزود: صادرات گندم با هدف دستیابی کشور به خودکفایی در تولید و تامین این محصول استراتژیک از سال گذشته در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته و امسال نیز از رونق نسبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: یک میلیون تن صادرات گندم و فرآورده های آن را در سال ۹۶ خواهیم داشت و صادرات این محصول از میزان ذکر شده فراتر نخواهد رفت و تنها مقدار مازاد گندم با قیمت تضمینی خریداری شده را صادر خواهیم کرد.

سیف با اشاره به افزایش صادرات گندم و آرد نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این میزان افزایش صادرات، نتیجه ایجاد سازوکارهای لازم و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم به وی‍‍ژه گندم دروم در کشور است.

وی افزود: کاهش تولید گندم در جهان، افزایش۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته و همین موضوع، رقابت پذیری این محصول را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از جمله اهداف ما در صادرات گندم، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: در حوزه صادرات بیشتر هدف مان صادرات گندم دوروم، آرد و فرآورده های آردی است و تلاش داریم از صادرات ماده اولیه و خام (گندم) پرهیز ‌کنیم.