همگرایی دولت با بخش خصوصی راه حل مقابله با تحریم ها
همگرایی دولت با بخش خصوصی راه حل مقابله با تحریم ها

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران: همگرایی دولت با بخش خصوصی راه حل مقابله با تحریم ها رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران همسویی و همگرایی دولت با بخش خصوصی را راه حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم دانست و گفت: نباید نقش بخش خصوصی نمایشی باشد. به گزارش پایگاه […]

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران:

همگرایی دولت با بخش خصوصی راه حل مقابله با تحریم ها

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران همسویی و همگرایی دولت با بخش خصوصی را راه حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم دانست و گفت: نباید نقش بخش خصوصی نمایشی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، غلامعلی فارغی بیان کرد: متاسفانه بخش خصوصی مزین مجالس شده است، ما را دعوت می کنند اما به سخنان و دغدغه‎های ما توجه نمی‎کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: امنیت غذایی کشور بعد از تحریم باید مهم‎ترین مسئله برای دولت و نظام باشد و باید به سمت و سوی کشاورزی برویم.

فارغی تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و با اعمال تحریم دشمن بخش خصوصی را پرچم‌دار اعلام کردند اما پرچم را به دست ما ندادند.

وی افزود: وقتی دور جدید تحریم‎های دشمن اعلام شد، باز هم گفتند بخش خصوصی نور چشم و پرچم‎دار ما است، اما چه شد؟ همه این سخنان شعار بود.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: متاسفانه بخش خصوصی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان نامحرم است.

 

دولت با بخش خصوصی همگرا نیست

فارغی با بیان اینکه دولت با بخش خصوصی همگرا نیست، گفت: با آغاز تحریم‎ها ۳۲۰ بخشنامه آمده است، بخشنامه‎هایی که همانند ضربان قلب است و کدام اقتصاد چنین ضربانی را می‎تواند تحمل کند؟ بارها اعلام کردیم قبل از صدور بخشنامه با بخش خصوصی مشورت داشته باشید اما هیچ‌وقت گوش نمی‎کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران تأکید کرد: متاسفانه تحریم‎های دشمن از بیرون و تصمیمات از داخل کشور بر ما فشار می‎آورد، البته تصمیم که نمی‎توان گفت بلکه بی‎تصمیمی است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران با اشاره به اینکه ۴۰ سال است امیدواریم اوضاع بخش خصوصی بهتر شود، اظهار کرد: این کشور و مرزوبوم متعلق به ماست و جزو ملت هستیم، بنابراین در این راستا تلاش خواهیم کرد.

فارغی تاکید کرد: همه بخش ها به‎ویژه بخش کشاورزی که امنیت غذایی را تأمین می کند، بیشترین تلاش را دارند، اما باید کم‎لطفی‎ها را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه گرانی شده و گران‎فروشی وجود ندارد، اذعان کرد: در کشورمان حل مسئله سختی‎های خود را دارد و برخی مسئولان نمی‎خواهند مسائل را حل کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: باید بدانیم تمام مشکلات را خودمان ایجاد کردیم و آمریکا به تنهایی عامل آنها نبوده و بخشی از تحریم‎ها در درون کشورمان ایجاد شده است.

فارغی یادآور شد: ما در کنار دولت هستیم اما دولت باید ما را در کنار خود قرار دهد، حال بخش خصوصی خیلی خراب است و باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این بخش علاوه ‎بر بیرون از داخل هم تحت فشار است.

 

کارگروه مقابله با تحریم در گلستان تشکیل شود

فارغی متذکر شد: این بخش خصوصی است که می‎تواند اقتصاد را از تحریم نجات دهد، بنابر این باید همفکری کنیم و کارگروه مقابله با تحریم را در استان تشکیل دهیم و قیمت‎ها را واقعی کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران با بیان اینکه ما با اصل قیمت‎گذاری مشکل داریم اما معتقدیم اگر قرار است انجام شود، باید به درستی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: بحث بودجه نگران کننده است و بودجه فوق‎العاده تورمی را پیش‎رو خواهیم داشت و می‎خواهیم دولتی‎ها واقع‎بین باشند و براساس واقعیت‎ها تصمیم بگیرند.

فارغی ادامه داد: دریافت مالیات با افزایش ۱۹ درصدی همراه شد، این افزایش با کدام رشد اقتصادی انجام شده و مسئولان امر اعلام کنند با رشد منفی ۵٫۵ درصد، رشد مالیاتی را قرار است از چه کسانی بگیرند؟

وی به افزایش بودجه شرکت‎های دولتی اشاره کرد و گفت: ۴۰ سال می‎گوییم دولت را کوچک‎تر کنید اما متأُسفانه این مهم به خوبی تحقق نیافته است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: برای سال آینده ۷۰ هزار تن واردات مرغ در بودجه در نظر گرفته شده، این در حالی است که مرغ روی دست تولیدکننده مانده و وقتی قیمت مرغ در افغانستان ۲۸ و در عراق ۲۷ هزار تومان باشد و از سویی دیگر امکان صادرات مرغ وجود نداشته باشد، طبیعی است که قاچاق شود.

فارغی با تأکید بر اینکه سازوکارها را به روش سیستماتیک پیش برد تا جلوی قاچاق گرفته شود، تأکید کرد: اتاق بازرگانی راهکارهایی را احصاء و به مسئولان اعلام و برای اجرای آن پافشاری کند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است تحریم‎ها تداوم یابد فشارها بیشتر می‎شود، افزود: گرچه آمریکا می‎گوید غذا و دارو جزو تحریم نیست اما دروغ می‎گوید و غذا و دارو نخستین مواردی بود که در فهرست تحریم‎ها قرار گرفت.