با حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی امنیت غذایی، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید در کشور به خطر خواهد افتاد.
با حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی امنیت غذایی، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید در کشور به خطر خواهد افتاد.

‍ مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: با حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی امنیت غذایی، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید در کشور به خطر خواهد افتاد. «سید جعفر حسینی» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تصویب قانون مالیات های مستقیم در سال ۱۳۶۶ افزود: برای حمایت از بخش […]

‍ مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت:

با حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی امنیت غذایی، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید در کشور به خطر خواهد افتاد.

«سید جعفر حسینی» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تصویب قانون مالیات های مستقیم در سال ۱۳۶۶ افزود: برای حمایت از بخش کشاورزی، تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش و همینطور تولید کننده بتواند با خیال راحت به امر تولید بپردازد بخش کشاورزی مشمول معافیت مالیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا):به نقل از نظام مهندسی کشاورزی،حسینی اظهارداشت: ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم می گوید: «درآمد حاصل از تمامی فعالیت های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور عسل، پرورش طیور و ماهیگیری، نوغان داری، احیای جنگل‌ها، باغات اشجار و نخیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.»

مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: متاسفانه کمیسیون اقتصادی دولت به دنبال حذف این قانون حمایتی مهم از بخش کشاورزی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دولت برای تامین منابع مالی خود بیشتر به سمت مالیات می رود، افزود: بخش کشاورزی منافع ملی کشور را تامین می کند.

حسینی اظهارداشت: بخش کشاورزی نباید با این نگاه نگریسته شود که یک بخش درآمدزاست و می تواند در جهت ایجاد منابع دولتی کمک کننده باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه درآمد بخش کشاورزی بسیار اندک است، گفت: وجود ریسک در بخش کشاورزی، نوسانات زیاد در حوزه بازار محصولات کشاورزی همه و همه باعث شده کشاورزی در ایران بیشتر معیشتی باشد تا درآمدزا و اقتصادی!.

مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران افزود: طبق آمار و اطلاعات موجود سال ۹۸ رشد اقتصادی کشور هفت درصد منفی بوده ولی در همین شرایط رشد اقتصادی بخش کشاورزی سه درصد مثبت بوده است.

وی اظهارداشت: بخش کشاورزی باید مورد تشویق و حمایت قرارگیرد تا رشد اقتصادی بیشتری در کشور ایجاد شود نه مانع و چالش بسیار زیاد!.

حسینی همچنین در خصوص تاثیر حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی به رادیو اقتصاد یادآورشد: کاهش انگیزه تولیددر بین کشاورزان، اشتغال و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و همینطور به مخاطره افتادن امنیت غذایی از تبعات منفی این اقدام دولت است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۷۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران