عرضه ۴۰ هزارتن گوشت سفید و قرمز در ماه رمضان
عرضه ۴۰ هزارتن گوشت سفید و قرمز در ماه رمضان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی: عرضه ۴۰ هزارتن گوشت سفید و قرمز در ماه رمضان معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی: با هدف تنظیم بازار ۴۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر حسن رکنی در همایش راه حل‌های […]

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:
عرضه ۴۰ هزارتن گوشت سفید و قرمز در ماه رمضان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی: با هدف تنظیم بازار ۴۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر حسن رکنی در همایش راه حل‌های جامع در مدیریت جوجه کشی که در هتل المپیک برگزار شد، اعلام کرد: تا سه سال پیش کشور وارد کننده بودیم و به ۵۰ هزار تن هم رسید و امروزه صادر کننده هستیم.
اما برای حضور در بازارهای صادراتی علاوه بر رقابت قیمتی قوانین مناسب برای صادرات، بسته بندی مناسب و کیفیت کشتار هم نیاز است.
وی افزود: اندازه مرغ در تجارت جهانی ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم است و افغانستان علاقه‌مند به دریافت مرغ با وزن یک کیلوگرم و عراق یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم می‌خواهد.
رکنی تصریح کرد: عمده مشکل صادرات مرغ ایران اندازه مرغ است و هر کشور واردکننده اندازه مرغ خاصی را اعلام می‌کند.
اقای رکنی درباره مازاد تولید مرغ با وجود بازار ۳ میلیون تنی منطقه گفت: ۱۰۰ هزار تن مرغ در سال گذشته صادر کردم و باید بتوانیم رقابت قیمتی داشته باشیم و هم قوانین حمایتی برای صادرات در نظر بگیریم.
وی افزود: وزن مرغ‌های تولیدی ۲ کیلوگرم است و کشتارگاه‌هایی می‌توانند در زمینه صادرات محصولشان وارد شوند که مجهز به خط دو کشتار باشند.
رکنی گفت: برخی کشور‌ها مرغ بسته‌بندی شده از ما می‌خواهند که مادر کشتارگاه‌های مرزی به تجهیزات در این زمینه مجهز نیستیم و کشتارگاه‌های محدودی این کار را انجام می‌دهند.
معاون وزیر جهادکشاورزی درباره نوسان قیمت مرغ هم گفت: قیمت نهاده‌های دامی و طیور تاثیر دارد، البته پارسال کمترین نوسان را در قیمت گوشت مرغ داشتیم تا حدی که در اسفندماه نیازی نبود از مرغ ذخیره خود استفاده کنیم.
رکنی همچنین درباره دلایل افزایش جوجه یک روزه هم گفت: با توجه به ظرفیت زیادی که در واحدهای گوشتی مرغ در کشور به وجود آمده تقاضا برای جوجه‌ریزی نیز زیاد است، اما این کالا مشمول قیمت‌گذاری نیست قیمت آن به عرضه و تقاضا بستگی دارد.
وی افزود: انجمن جوجه یک روزه و اتحادیه گوشتی بر سر قیمت ۱۸۰۰ تا ۱۹۵۰ تومان به توافق رسیده‌اند و قیمت جوجه یک روزه ۱۵ درصد کاهش یافته است.
وی همچنین از توقف رسمی صادرات گوشت قرمز خبر داد و گفت:: صادرات لبنیات از ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۴ به ۸۵۰ هزار تن در سال ۹۵ رسیده است و درهای بازار بزرگ روسیه به روی محصولات لبنی ما باز شده و مقدار زیادی لبنیات صادر کرده‌ایم.