رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان گفت: توسعه‌ی گردشگری به‌طور مستقیم و غیر مستقیم با رونق اقتصادی رابطه دارد و موجب افزایش درآمد شهری هم‌چنین ایجاد اشتغال می‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «عبدالحمید حمیدی» شامگاه یکشنبه(پنجم مهر) در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری اظهار کرد: مسافرت و گردشگری در پخته شدن انسان و […]

رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان گفت: توسعه‌ی گردشگری به‌طور مستقیم و غیر مستقیم با رونق اقتصادی رابطه دارد و موجب افزایش درآمد شهری هم‌چنین ایجاد اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «عبدالحمید حمیدی» شامگاه یکشنبه(پنجم مهر) در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری اظهار کرد: مسافرت و گردشگری در پخته شدن انسان و آشنایی او با جهان اطراف نقش بسزایی دارد.

وی افزود: صنعت گردشگری بزرگترین کارفرمای جهان است که از هر ۱۱ شغل در جهان یک شغل را به خود اختصاص داده است.

رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان خاطرنشان کرد: اگرچه این صنعت بخش اعظمی از حوزه‌ی اقتصادی و اشتغال را در به خود اختصاص داده است اما باید برای هر چه فراگیرتر شدن آن بکوشیم.

وی تصریح کرد: مراکز اقامتی به‌عنوان بخش مهمی از صنعت گردشگری در کردستان پیشرفت خوبی نداشته و نیازمند تحولی جدی هستند.

حمیدی مدیران شهری کارآمد را دارای تأثیر بسزایی در توسعه این صنعت دانست و گفت: جامعه‌ی هتلداران کردستان از مدیران شهری انتظار دارند که مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در این حوزه را برطرف کرده و با ایجاد مشوق‌هایی، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و مدیران مرتبط با این حوزه باید همه تلاش خود را برای رونق این بخش به عنوان بخشی مهم در اقتصاد کشور و استان بکار گیرند.

رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان هدف توسعه صنعت توریسم در کردستان را شناساندن این استان به ایرانیان و همچنین افراد خارج از کشور اعلام کرد و افزود: استان کردستان روستاهای بکر و دست نخورده‌ای دارد که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و منابع غنی هستند اما از وجود زیرساخت‌ها محروم‌اند.

وی روستاها را بخش مهمی از صنعت گردشگری دانست و این بخش را به‌علت تأثیرگذاری بر توسعه این صنعت بسیار مهم و نیازمند توجه عنوان کرد.

حمیدی واحدهای اقامتی مناسب و خوب را در سفر گردشگران بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری بدون توسعه‌ی هتل‌ها و مراکز اقامتی ممکن نخواهد بود بنابراین باید برای جذب گردشگران بیشتر و فراهم کردن امکان ارائه‌ی خدمات بهتر به مسافران، برای احداث هتل‌های مجهز و دارای امکانات در استان کوشید.

وی هم‌چنین تعدیل راه سرمایه‌گذاری در راستای توسعه هتل‌ها در استان را خواستار شد.

رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان واحدهای اقامتی کردستان را نیازمند تحول دانست و یادآور شد: بخشودگی عوارض و تخفیف و رفع عقب‌ماندگی‌ها به دور از تنگ نظری، راهکارهای مهم در توسعه این بخش از صنعت گردشگری در کردستان است.