هیچ مرجع رسمی وجود هورمون در مرغ را تایید نمی کند
هیچ مرجع رسمی وجود هورمون در مرغ را تایید نمی کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارت خود درباره استفاده از هورمون و آنتی بیوتیک در مرغ؛ که درپی آن مرغداران اعتراض هایی را ابراز کردند، گفت: هیچ مرجع رسمی اکنون در ایران وجود استفاده از هورمون در مرغ ها را تایید نمی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، عباس پاپی‌زاده […]

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارت خود درباره استفاده از هورمون و آنتی بیوتیک در مرغ؛ که درپی آن مرغداران اعتراض هایی را ابراز کردند، گفت: هیچ مرجع رسمی اکنون در ایران وجود استفاده از هورمون در مرغ ها را تایید نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، عباس پاپی‌زاده درباره اظهارات بحث انگیز خود مبنی بر استفاده از آنتی بیوتیک و هورمون در پرورش مرغ ها اظهار کرد: اگر یک جای کشور یک فردی تخلف می کند نمی تواند این موضوع را تعمیم داد و کل کشور را درگیر کرد.

وی با بیان این که ما در کشور بیست و چند هزار مرغدار داریم؛ عنوان کرد: نباید با یک تخلف؛ حرفی به اشتباه در جامعه جا بیفتد زیرا لزومی ندارد جامعه را درگیر تلاطم و بحران کنیم.

پاپی زاده تاکید کرد: در مرغداری هم ممکن عده ای حتی یک نفر در مرغ ها از هورمون و آنتی بیوتیک استفاده کنند نمی توان گفت این مساله وجود ندارد؛ امثل این که در تعدادی از مواد غذایی شاخص استانداردها رعایت نمی شود؛ اما باز هم نمی توان این مساله را تکذیب کرد اما باز هم نباید کل جامعه را درگیر کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نمی خواهیم تولید آسیب ببیند، اظهار کرد: من خودم روستا زاده هستم و حتی در مواردی مشابه این موضوع مانند استفاده از روغن پالم در مواد غذایی بسیار پیگیر این موضوع شدم و قضیه را پیگیری کردم و این نشان می دهد که ما به غذای مردم و سلامت آن اهمیت می دهیم.

وی درباره دلیل اظهار نظر خود درباره استفاده از هورمون در مرغ ها عنوان کرد: خبرنگاری با من تماس گرفت و گفت:« در فضای مجازی کمپین نخریدن مرغ» تشکیل شده است و من در پاسخ به این خبرنگار گفتم: « کمپین نخریدن مرغ» به صنعت مرغداری و تولید آسیب می زند و من تاکید کردم به جای تشویق مردم به نخریدن مرغ بهتر است کمپین خریدن مرغ سالم ایجاد شود تا مردم به خرید مرغ سالم تشویق شوند.

پاپی زاده با تاکید بر این که مرغ بدون هورمون و آنتی بیوتیک در ایران وجود دارد اما هزینه تولید این مرغ ها گران تمام می شود، عنوان کرد: تولید این مرغ ها که به مرغ سبز معروف هستند هزینه بالاتری نسبت به مرغ های معمولی دارند زیرا شرایط خاصی برای نگهداری آن ها وجود دارد و همچنین در کشتارگاه ها با استانداردهای خاصی ذبح شوند  و تیم بازرسی خاصی می خواهد و این موارد هزینه بر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید برند مرغ سالم را بشناسند و در این زمینه

ارگان های نظارتی هم ضعیف عمل کردند  بنابراین بهتر است کمپین خرید مرغ سالم را راه اندازی کنیم تا استانداردهای سالمی برای تولید و خرید مرغ داشته باشیم و کمپین به سمت مرغ سالم برود. و از مرغداری هایی که مرغ سالم تولید می کنند، حمایت کنیم.

پاپی زاده با بیان این که باید کمک کنیم تا شرایط تولید مرغ سالم فراهم شود، اظهار کرد: آزمایشگاه های تخصصی راه اندازی کنیم و برندی برای مرغ طراحی کنیم که استاندارد های سلامت را داشته باشد. اکنون در شهرستان دزفول مرغداری وجود دارد که مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کند اما هزینه های تولید بالاتری داردند زیرا  آزمایشگاه، بازرسی خاص، شرایط کشتارگاهی ویژه ای را می طلبد اما باید از مرغدارانی که مرغ سالم تولید می کنند؛ حمایت کنیم.