نمایندگان مجلس قول ندهند؛ عمل کنند/ آقای وزیر صنعت مرغداری در آستانه ورشکستگی است
نمایندگان مجلس قول ندهند؛ عمل کنند/ آقای وزیر صنعت مرغداری در آستانه ورشکستگی است

رحمانی ، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مرغداری با تاکید بر این که اعضای اتحادیه مرغداران کشور خواستار تجمع در استان ها و تهران در مقابل مجلس برای احقاق حق خود بودند؛ اظهار داشت: بنده به دلیل سو استفاده بدخواهان این شیوه اعتراض را به صلاح ندانستم و در مقابل از اعضا […]

رحمانی ، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مرغداری با تاکید بر این که اعضای اتحادیه مرغداران کشور خواستار تجمع در استان ها و تهران در مقابل مجلس برای احقاق حق خود بودند؛ اظهار داشت: بنده به دلیل سو استفاده بدخواهان این شیوه اعتراض را به صلاح ندانستم و در مقابل از اعضا خواستم با خویشتن داری از طریق نمایندگان مجلس مطالبه حق خود را دنبال کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایریان (اگنا)، عباس رحمانی، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی صنعت مرغداری کشور عنوان کرد: در واکنش به در خواست مکرر تلفنی و حضوری تعداد زیادی از اعضای اتحادیه  مرغداران که خواستار تجمع در استان ها و تهران مقابل (مجلس شورای اسلامی) برای احقاق حقوق خود شده بودند، در این برهه از زمان که دشمن برای ضربه زدن به نظام کمر همت بسته است این شیوه اعتراض را به صلاح نداسته ام زیرا این شیوه ممکن است باعث سو استفاده بدخواهان شود.

 

این عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی تولید انگورداران و کشمش استان قزوین اظهار داشت: از اعضای اتحادیه در بخش ها، شهرستان ها، استان ها و شهر ها درخواست دارم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کنند از وزیر جهاد کشاورزی محترم بخواهند که هر چه سریعتر در امور مربوط به کشاورزی مخصوصا مرغ که سبب متلاشی شدن زندگی تولید کنندگان این محصول شده وارد عمل شده و تعیین تکلیف نمایند.

 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی صنعت مرغداری کشور تاکید کرد: بهتر است اعضای اتحادیه مرغداران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول و وعده دریافت نکنند بلکه این گروه با انجام اقدام سریع ثابت نمایند به موکلین خود پایبند و نسبت به انجام وظایف شرعی و قانونی خود کوشا هستند.

 

این عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی تولید انگورداران و کشمش استان قزوین با بیان این که نمونه ای از اقدامات سازنده نمایندگان مجلس؛ اقدام جمع آوری امضای ۲۲۴ نفر از نمایندگان مجلس برای حل مشکل بحران کشمش و انگور این شهرستان بود، اظهار داشت: این نماینده مجلس  با پوشیدن کفن و پیگیری های بسیار زیاد توانست ۲۲۴ امضاء برای حمایت از این قشر جمع آوری کند که حتی برای بسیاری از موضوعات مهم، مثل موضوع هسته ای این مقدار امضاء جمع آوری نشده بود، که این موضوع توانست ضررهای این بخش عظیم و زحمت کش را تا حدی جبران کند.

 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی صنعت مرغداری کشور تاکید کرد: این برنامه نشان می دهد چنانچه نماینده ای بخواهد دلسوزی نموده و از وظایف و اختیارات خود استفاده کند، می تواند بسیار کارگشا و پرنفوذ باشد. از طرفی در پی این حرکات تمام نمایندگان در طی سالیان متمادی به طور کامل در جریان اذیتها و آزارهاو رنج های قشر عظیم تولیدکننده و کشاورز هستند و جای بسی تعجب دارد که چرا تا به حال این نمایندگان محترم که وظیفه قانونگذاری و اجرای قانون دارند، قانون جامع و کاملی را برای حمایت همیشگی از این قشر تدوین و ابلاغ ننموده اند؟!

 

این عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی تولید انگورداران با تاکید بر حمایت نمایندگان از اتحادیه مرغداران اظهار داشت: همه ساله شاهدیم در فصول مختلف معضلات متعددی مثل معضل قیمت بالا و پایین مرغ و انگور و دیگر محصولات وجود دارد.  اکنون قیمت مرغ به حدی پایین آمده که همه تولیدکننده ها در حال ورشکسته شدن هستند. قیمت انگور در تاکستان و ارومیه به حدی پایین آمد که تمام مسئولین را به پای میز های دولتی کشاند ولی چه سود؟ که همیشه این مشکلات خیلی زود به فراموشی سپرده می شوند و باز این تولیدکنندگان و کشاورزان هستند که کمرشان زیر سختی های عدم مدیریت و نظارت و پاسخگوئی مسئولین، خرد شده و کسی آنان را درمان نمی کند.اگر چنانچه نمایندگان ما توجیه شوند و بتوانندازما پشتیبانی نمایند،تمام مشکلات قابل حل خواهد بود.

 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی صنعت مرغداری کشور گفت: پیشنهاد می کنم همه اعضا  در تمام کشور، نمایندگان خود را دعوت کرده و از وی وظیفه بخواهند و پیگیری را هم جدی دنبال کنند و به نماینده ای رأی دهید که واقعاً قصد خدمت دارد و می خواهد کاری را به پیش ببرد نه نماینده ای که فقط دنبال سرگرمی و وقت تلف کردن و بعضاً رانت خواری است.

 

وی با ابراز نارضایتی از این که چرا در جامعه ای که انبیاء و بزرگان، دست و بازوی پینه بسته کارگر و کشاورز را می بوسند؛ متاسفانه این قشر مورد بی مهری قرار می گیرد اظهار داشت: در کشورهایی که در حال رشد و پیشرفت هستند شاهدیم که کشاورزی و کشاورز و تولیدکننده جایگاه بسیار بالا و محکمی دارند، ولی متأسفانه در کشور ما تولید و کشاورزی همیشه متزلزل و هراسان است.

 

رحمانی خاطر نشان کرد: چرا خریدهای تضمینی، قانونی و همیشگی نمی شود؟  چرا پرداخت بیمه های خسارت کشاورزان و تولیدکنندگان به کندی و با مدتهای طولانی پرداخت شده و بعضاً شاید پرداخت هم نشود؟ چرا پرداخت یارانه، سلیقه ای و فاقد یک چارچوب منظم می باشد؟ چرا این قوانین نباید مدون و دارای یک ثبات باشد؟ چرا این موضوعات در مجلس قانونی نمی شود؟ چرا صادرات، همیشه سخت و غیرقابل انجام برای شخص تولیدکننده و کشاورز است و همیشه می بایست توسط دلالان و تجّار انجام شود؟

 

وی با گلایه مندی از این که چرا کشاورزان بایدهمیشه در سختی باشندو متضرر شده و خسارت ببینند؟ اظهار داشت:  راستی چرا مسوولان علاقه به اذیت و آزار نمودن تولیدکنندگان و کشاورزان دارند؟ این چه فرهنگی است که همیشه جلوی پای آن ها  باید سنگ اندازی شود و اگر کسی اینکار را نکند همه تعجب کنند؟!

رحمانی با بغضی محزون گفت: مگر در خانواده های شما نمایندگان و مسوولان  تولیدکننده و کشاورز وجود نداردکه اصلاً حساسیتی به این قشر ندارید؟ شما را به خدا و یا هر آنچه ایمان دارید قسمتان می دهیم ندای ما مظلومان و ستمدیدگان بخش کشاورزی را شنیده و هر چه سریعتر و با قید فوریت جلسات مؤثر و پی در پی برای تصویب قوانین جامع و کامل را با حضور نمایندگان واقعی، مردمی و مستقیم بخش تولیدات کشاورزی برگزار کنید.